تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مجله تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران قدیمی ‎ترین نشریة علمی در رشته اقتصاد در سطح دانشگاهی در کشور ایران است، که در سال 1340 با همت دکتر موسی عمید و با تلاش اقتصاددانانی هم ‎چون دکتر پیرنیا، دکتر آموزگار، دکتر منوچهر زندی حقیق و دیگران با انتشار شماره 1 و 2 در یک مجلد آغاز به کار کرد.

 

از همان آغاز نشریه مذکور به‎صورت فصلنامه بوده و عمدتاً دو شماره در یک مجلد انتشار پیدا می‎کرد و مطالب عمدتاً شامل مقالات، نتایج تحقیقات گروه‎های تحقیقاتی دانشکده و رویدادهای اقتصادی بود. تعداد مقالات در هر مجله متفاوت بوده و حتی به 15 مقاله نیز می‎رسیده است. به‎تدریج اقبال به مجله در محافل دانشگاهی و علمی بیشتر شد، و در برخی شماره‎های مجله شاهد انتشار مقاله توسط اقتصاددانان معتبر خارجی نیز هستیم. تا سال 1356 کل شماره‎های چاپ شده 38 شماره بود. از سال 1357 تا 1366 انتشار مجله به دلیل انقلاب فرهنگی و مسایل ناشی از آن متوقف گردید.

در سال 1366 به همت دکتر منصور خلیلی عراقی اولین شماره بعد از انقلاب (شماره 39) در پاییز سال 1366 انتشار و مجله برای اولین بار بعد از انقلاب کار خود را آغاز کرد. تا سال 1370 سالی یک شماره با هفت مقاله و در پاییز منتشر می‎گردید. از سال 1370 مجله به‎صورت سالی دوبار (دو شماره در یک مجله و در هر مجله 4 مقاله) منتشر شد با گذشت زمان بر تعداد مقالات افزوده شده مجله تحقیقات اقتصادی برای اولین بار در طول تاریخ انتشار، از 1383 به‎صورت فصلی یعنی سالی 4 شماره مجزا منتشر می‎شود. از طرف دیگر به تعداد مقالات در هر شماره نیز افزوده شده و اکنون تعداد مقالات در هر شماره به 10 مقاله ارتقاء یافته است. هم اکنون نیز شاهد افزایش مقالات ارسالی به دفتر مجله هستیم که عمدتاً از طرف اقتصاددانان معروف داخلی است و کیفیت مقالات چاپ شده نیز به‎واسطه مکانیزم داوری و هیئت تحریریه در سطح بالایی می‎باشد.

سیاست هیات تحریریه مجله تحقیقات اقتصادی بر داوری مقاله‎های تالیفی، تحقیقی و یا مروری توسط دو تن از داورانی است که به‌ وسیله هیأت تحریریه مشخص می‎شوند. در صورت تعارض نظرات داوران، مقاله توسط داور سوم ارزیابی می شود. پذیرش نهایی مقاله منوط به‌ موافقت قطعی هیأت تحریریه است. داوری و چاپ مقالات در مجله بدون هزینه و دسترسی عموم به نسخه الکترونیکی مقالات رایگان است.

اشاعه و نشر تحقیقات و پژوهش های انجام شده در زمینه های مختلف علوم اقتصادی برای نیل به مقاصد زیر:

    به کارگیری تئوری های اقتصادی برای حل مسائل و مشکلات اقتصاد ایران

    کمک به پیش برد مرزهای دانش در زمینه های ذیل :

    الف- تئوری‌های علم اقتصاد

    ب-  اقتصاد نهادی و اقتصاد توسعه

    ج-  اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی

    د- کاربرد ریاضیات و ابزارهای کمی در اقتصاد و طراحی مدل‌های اقتصاد سنجی

    ه- تحقیقات بین رشته‌ای مابین اقتصاد و سایر علوم

شرایط پذیرش مقاله در فصلنامه و چگونگی ارسال آن‎ها

شرایط قبول مقاله‎ها

الف: از لحاظ محتوا

1- مرتبط با رشته اقتصاد باشد.
2- جنبه علمی و پژوهشی داشته باشد.
3- حاصل مطالعات، تجربه‎ها و پژوهش‎های نویسنده باشد.
4- قبلاً برای هیچ یک از نشریات داخلی و خارجی ارسال و یا در هیچ یک از آن‎ها چاپ نشده باشد. (در ضمن تا سه ماه بعد از ارسال مقاله به این مجله از ارسال آن به مجله دیگر خودداری فرمایید. در غیر‎این صورت از پذیرش مقالات بعدی معذوریم.)

ب: از لحاظ شکل ظاهری

1- مقاله باید حاوی نام ونام خانوادگی، وابستگی (affiliation)، آدرس پستی و ایمیل نویسنده (نویسندگان) به هر دو زبان فارسی و انگلیسی باشد. همچنین باید نویسنده مسئول به صورت پانوشت مشخص گردد.

2- پس از عنوان و مشخصات نویسندگان، چکیده‎ به هر دو زبان فارسی و انگلیسی و با حداقل 80 و حداکثر250 کلمه آورده شود.

3- پس از چکیده، کلید واژه طبقه بندی JEL  (فارسی و انگلیسی) آورده شود.

4- پس از طبقه بندی JEL ، کلید واژگان (فارسی و انگلیسی) ذکر می شود. تعداد کلید واژگان حداقل 3 و حداکثر 5 عدد است.

5- متن فارسی مقاله با قلم نازنین 13و لاتین  Time New Roman11 آورده شود. فاصله سطرها 0/92 است و فاصله مجازی نیز باید رعایت گردد. حاشیه راست cm4/5، چپ cm4/5، بالا cm4/8 و پایین cm4/8 تنظیم گردد. عنوان جداول در بالای جداول و عنوان نمودارها در پایین نمودار قرار گیرد.

6- اعداد داخل متن و جداول به صورت فارسی و تمام فرمول‎ها داخل فرمول چین و با فرمول چین نسخه 3 تایپ شود و تصویر نباشد. تصاویر به صورت واضح و مشخص و سیاه و سفید باشند.

7- فهرست منابعی که مورد استفاده قرار گرفته با رعایت الگوی ارجاع دهی APA و ذکر شماره و ترتیب حروف الفبا به‌ صورت زیر درج شود.

  الف) کتاب تالیف شده با یک نویسنده: نام خانوادگی، نام نویسنده (تاریخ نشر). نام کتاب. محل انتشار: ناشر.

  ب) کتاب تالیف شده با چند نویسنده: اولین نام خانوادگی ، اولین نام نویسنده، ... ، و (در ارجاعات انگلیسی &) آخرین نام خانوادگی، آخرین نام نویسنده (تاریخ نشر). نام کتاب. محل انتشار: ناشر.

ج) کتاب ترجمه شده: نام خانوادگی، نام مولف (تاریخ ترجمه). نام کتاب به‌فارسی (مترجم: نام ونام خانوادگی مترجم). محل انتشار: ناشر(تاریخ تالیف).

  د) مقاله با یک نویسنده: نام خانوادگی، نام (تاریخ نشر). عنوان مقاله. نام مجله، شماره انتشار، شماره صفحات.

 ه) مقاله با چند نویسنده: اولین نام خانوادگی، اولین نام نویسنده، ... ، و (در ارجاعات انگلیسی &) آخرین نام خانوادگی، آخرین نام نویسنده (تاریخ نشر).  عنوان مقاله. نام مجله، شماره انتشار، شماره صفحات.

8- فایل نهایی مقاله ارسالی باید از لحاظ صفحه‌آرایی کاملاً با فرمت مجله مطابقت داشته باشد.

9- برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت /http://jte.ut.ac.ir مراجعه فرمایید.

ضوابط نهایی پذیرش مقاله برای چاپ درفصل‎نامه

مقاله‎های تالیفی، تحقیقی و مروری توسط دو تن از داوران که به‌وسیله هیأت تحریریه مشخص می‎شوند، مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورت تعارض نظرات داوران، مقاله توسط داور سوم ارزیابی می شود. پذیرش نهایی مقاله منوط به‌موافقت قطعی هیأت تحریریه است.

نحوه ارسال مقاله

خواهشمند است مقاله‎های خود را تنها در سایت مجله با آدرس http://jte.ut.ac.ir  بارگذاری نمایید. برای این امر لازم است تا پس از مراجعه به سایت مجله و کلیک بر روی بخش «ارسال مقاله»، ابتدا ثبت نام نموده و سپس مطابق با راهنمای موجود در سایت، مقاله خود را بارگذاری نمایید. بدیهی است به هیچ یک از مقالاتی که از روش های دیگر برای مجله فرستاده می شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics