تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با توجه به این که دوره جدید فصلنامه «اقتصاد و تجارت نوین» توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر می شود، از استادان، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دعوت می‌شود مقاله‌های علمی-پژوهشی خود را در موضوعات زیر یا سایر موارد مرتبط، برای انتشار در این نشریه ارسال کنند.

 

موضوعات محوری فصلنامه:

انتشار نتایج پژوهش­ها و مطالعات نظری و کاربردی در ابعاد مختلف اقتصاد ملی، منطقه ای و بین‌المللی در محورهای زیر مورد اهتمام این نشریه خواهد بود:

    مطالعات در بخش­های حقیقی و مالی اقتصاد، بازارها، نهادها و ابزارهای آن با تأکید بر نظریه‌ها، کاربردها و مدل‌های جدید.
    مطالعات در سیاست­های اقتصادی، راهبردهای توسعۀ صنعتی، تجاری و اقتصادی.
    شناخت عوامل مؤثر بر رشد و توسعة اقتصادی، تقویت توان رقابت‌ و افزایش رفاه با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان.
    نقش زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت‌ افزاری،‌ قوانین و مقررات، آموزش و نهاد‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی در اقتصاد و تجارت نوین.
    عوامل موثر بر ارتقای بهره وری کلی و جزئی عوامل تولید در سطوح مختلف.
    رشد و توسعه کار آفرینی و ارتباط با رشد و توسعه کسب و کار، تولید و رشد اقتصادی و تجارت در سطوح مختلف داخلی و بین المللی.
    جهانی شدن و ارتباط آن با تولید و رشد اقتصادی و تجارت.

درباره نشریه

نشریه اقتصاد و تجارت نوین در دوره جدید انتشار خود در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان پژوهشگاه پیشرو در علوم انسانی در ایران منتشر می‌شود. دسترسی به مقالات منتشر شده در این نشریه آزاد و رایگان است.

 

اهداف و چشم انداز

  اهداف فصلنامه

    تعمیق و گسترش تفکر علمی در شناخت و حل مسایل، مشکلات و چالش‌های اساسی در اقتصاد و تجارت نوین.
    کمک به ارتقاء، گسترش و روزآمد سازی سطح دانش اقتصاد برای کارشناسان، محققان، متخصصان، صاحب‌نظران، مدیران،‌ سیاستگذاران و کارگزاران اقتصادی.
    کمک به ارتقای برنامه و سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر نگرش جامع در زمینه‌های اقتصاد خرد، کلان، پولی، مالی، ارزی، تجاری و همچنین کمک به فراهم کردن زمینه‌های رشد و توسعة اقتصاد دانایی محور.
    فراهم کردن زمینه‌های لازم برای پژوهش در حوزه‌های مختلف اقتصاد و تجارت نوین.                

راهنمای نگارش مقاله:

راهنمای نویسندگان برای انتشار مقاله در فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین

نویسندگان محترمپیش از ارسال مقاله خود به فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین از رعایت شرایطزیر برای قرار گرفتن مقاله‎ها در فرایند ارزیابی اطمینان حاصل کنند. رعایت نکردن هر یک از موارد زیر به قرار نگرفتن مقاله در فرایند ارزیابی منجر خواهد شد.

الف: از نظر محتوا

1-       مرتبط با عنوان و موضوعات محوری نشریهباشد.

2-       جنبه علمی و پژوهشی داشته باشد.

3-       حاصل مطالعات، تجربه‎ها و پژوهش‎های نویسنده (نویسندگان) باشد.

4-       همزمان با این نشریه، برای هیچ یک از نشریات داخلی و خارجی ارسال نشود، یا در فرایند ارزیابی نشریات دیگر قرار نداشته باشد و در هیچ یک از آن‎ها چاپ نشده باشد. لازم است تا سه ماه پس از ارسال مقاله به این نشریه از ارسال آن به نشریات دیگر خودداری شود. نقض هریک از این شرایط موجب رد مقاله، رد مقالات بعدی از این نویسندگان و حتی پیگیری قانونی خواهد شد.

ب: از نظر شکل ظاهری

1-       عنوان مقاله به هر دو زبان فارسی و انگلیسی درج شود.

2-       پس از عنوان، مقاله باید حاوی نام ونام خانوادگی نویسنده،مرتبه علمی (دانشجو، مربی، استادیار، دانشیار یا استاد)، رشته تحصیلی یا گروه علمی، محل اشتغال(وابستگی سازمانی، َAffiliation) یا محل تحصیل یا اخذ مدرک دانشگاهی،  ایمیل نویسنده،نشانی پستی و  شماره تلفن (ترجیحاً تلفن همراه) برای تماس باشد. چنانچه مقاله بیش از یک نویسنده دارد تمام این اطلاعات برای همه نویسندگان درج شود و نویسنده مسئول در پانوشت مشخص گردد.

3-       پس از مشخصات نویسندگان، چکیده‎در 100 تا 150 واژه آورده شود.

4-       پس از چکیده، واژگان کلیدی شامل 5 تا 7 واژه آورده شود.

5-       پس از واژگان کلیدی، طبقه بندی JELحاوی یک حرف و یک یا دو عدد آورده شود.

6-       تمام اطلاعات بندهای 1 تا 5 بالا به هر دو زبان فارسی و انگلیسی مورد نیاز است. اطلاعات به زبان انگلیسی در یک صفحه جداگانه (صفحه دوم) درج شود.

7-       مقاله دارای مقدمه و نتیجه گیری باشد.

8-       عناوین داخل مقاله با شماره ارزش گذاری شود.

9-       در ارجاع های درون متنی، اسامی نویسندگان خارجی به فارسی به همراه تاریخ در متن و معادل انگلیسی آنها در پی نوشت آورده شود. به عنوان نمونه، در متن رومر (1998)  و در پی نوشت Romer آورده شود.

10-   اعلام نامشهور و اصطلاحات تخصصی در متن به فارسی و معادل انگلیسی آنها در پی نوشت آورده شود.

11-   متن فارسی مقاله با قلم B Lotus 13و لاتین Time New Roman 10.5 آورده شود. فاصله سطرها 92/0 باشد و فاصله مجازی نیز باید رعایت گردد. حاشیه راست 4.5 cm، چپ 4.5 cm، بالا 5.6 cm و پایین 5.6 cm تنظیم گردد.

12-   اندازه جدول ها، نمودار ها، تصاویر و ... مطابق با اندازه متن چاپی نشریه(12*18 cm)باشد. عنوان جداول در بالای جداول و عنوان نمودارها در پایین نمودار قرار گیرد.

13-   اعداد داخل متن و جداول به صورت فارسی و تمام فرمول‎ها داخل فرمول چین و با فرمول چین نسخه 3 تایپ شود و تصویر نباشد. تصاویر به صورت واضح و مشخص و سیاه و سفید باشند.

14-   فهرست منابع، شامل فقط منابعی که در مقاله مورد استفاده قرار گرفته است طبق الگوی زیر با ذکر شماره و ترتیب حروف الفبا درج شود.

الف) کتاب تالیف شده با یک نویسنده: نام خانوادگی، نام نویسنده (تاریخ نشر). نام کتاب. محل انتشار: ناشر.

ب) کتاب تالیف شده با چند نویسنده: اولین نام خانوادگی ، اولین نام نویسنده، ... و (در ارجاعات انگلیسی &) آخرین نام خانوادگی، آخرین نام نویسنده (تاریخ نشر). نام کتاب. محل انتشار: ناشر.

ج) کتاب ترجمه شده: نام خانوادگی، نام مولف (تاریخ ترجمه). نام کتاب به‌فارسی (مترجم: نام ونام خانوادگی مترجم). محل انتشار: ناشر(تاریخ تالیف).

د) مقاله با یک نویسنده: نام خانوادگی، نام (تاریخ نشر). عنوان مقاله. نام مجله، شماره انتشار، شماره صفحات.

ه) مقاله با چند نویسنده: اولین نام خانوادگی، اولین نام نویسنده، ... و (در ارجاعات انگلیسی &) آخرین نام خانوادگی، آخرین نام نویسنده (تاریخ نشر).  عنوان مقاله. نام مجله، شماره انتشار، شماره صفحات.

15-   فایل نهایی مقاله ارسالی باید از لحاظ صفحه‌آرایی کاملاً با فرمت مجله مطابقت داشته باشد.

16-   برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://jnet.ihcs.ac.irمراجعه فرمایید.

فرایند پذیرش مقاله برای چاپ درفصل‎نامه

مقاله‎های دریافتی ابتدا توسط سردبیر ارزیابی اولیه می شود و در صورت مثبت بودن نتیجه ارزیابی، برای تعیین داوران در دستور کار هیأت تحریریه قرار می گیرد. این هیأت، خود می تواند مقاله را ارزیابی مجدد کند و در صورت تشخیص به عنوان مقاله قابل ارزیابی، دو داور برای ارزیابی دقیق مقاله انتخاب می کند. در صورت تعارض نظرات داوران، مقاله توسط داور سوم ارزیابی می شود. پذیرش نهایی مقاله منوط به‌موافقت قطعی هیأت تحریریه است.

شیوه ارسال مقاله       

خواهشمند است مقاله‎های خود را تنها در سامانه نشریه به نشانی http://jnet.ihcs.ac.irبارگذاری کنید. برای این امر لازم است تا ابتدا در سامانه نشریه ثبت نام نموده و سپس مطابق با راهنمای موجود در سایت، مقاله خود را بارگذاری نمایید. به هیچ یک از مقالاتی که با روش های دیگر برای مجله فرستاده می شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics