تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فصلنامه حسابداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه طبق مجوز شماره 77504/3 در مورخ 24/3/91 حائز رتبه «علمی پژوهشی» از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردیده است.
همچنین طبق مجوز شماره 25108/87 مورخ 28/1/89 از کمیسیون بررسی و تائید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این مجله حائز رتبه «علمی پژوهشی» می باشد.
در ضمن این نشریه دارای مجوز انتشار به شماره 21269/92 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و سایت جهاد دانشگاهی(SID) نمایه می شود.


 اساس و نحوه نوشتار در مورد مقالات، دستورنامه مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.
درصورتی‌که از طریق سامانه رسمی فصلنامه شرایط ویرایش مقاله برای نویسنده در نظر گرفته شود، نویسنده حداکثر 15 روز فرصت دارد تا نسبت به اصلاحات خواسته‌شده پاسخ دهد.

عنوان مقاله

نام و نام خانوادگی نویسنده اول*

رتبه علمی نویسنده اول، رشته، نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، شهر

نام و نام خانوادگی نویسنده دوم

رتبه علمی نویسنده دوم، رشته، نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، شهر

نام و نام خانوادگی نویسنده سوم

رتبه علمی نویسنده سوم، رشته، نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، شهر

* نویسنده مسئول مقاله: نام و نام خانوادگی

عنوان مقاله

نام و نام خانوادگی نویسنده اول *، نام و نام خانوادگی نویسنده دوم**، نام و نام خانوادگی نویسنده سوم***

*رتبه علمی نویسنده اول، رشته، نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، شهر

آدرس پست الکترونیکی معتبر یا دانشگاهی

**رتبه علمی نویسنده دوم، رشته، نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، شهر

آدرس پست الکترونیکی معتبر یا دانشگاهی

*** رتبه علمی نویسنده سوم، رشته، نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، شهر

آدرس پست الکترونیکی معتبر یا دانشگاهی

توجه: تمامی مکاتبات مجله با نویسندگان به‌وسیله آدرس پست الکترونیکی ذکرشده در بالا انجام خواهد شد.

چکیده

در این مقاله، شیوه تهیه یک مقاله برای  فصلنامه حسابداری مالی شرح داده‌شده است.  روش قالب‌بندی مقاله، بخش‌های مختلف آن، انواع قلم‌ها و اندازه آن‌ها، به‌طور کامل مشخص‌شده است. نویسندگان محترم مقالات باید توجه داشته باشند، هیئت تحریریه مجله از پذیرش مقالاتی که خارج از این چارچوب تهیه‌شده باشند معذور است. صفحه اول مقاله باید شامل عنوان و چکیده مقاله به زبان فارسی مشتمل بر موضوع مقاله، روش پژوهش، بحث و نتیجه‌گیری (بدون ذکر این عناوین در چکیده( باشد.

 چکیده بین 150 تا 220 کلمه بوده و باید به‌طور صریح و شفاف، موضوع پژوهش و نتایج آن را مطرح کند. در چکیده از ذکر جزئیات کار، شکل‌ها، جدول‌ها، فرمول‌ها و منابع پرهیز شود.

واژه‌های کلیدی: حداقل 3 و حداکثر 7 واژه

نکته: واژه‌های کلیدی فارسی و انگلیسی در تعداد و ترجمه یکسان باشند. بین واژه‌های کلیدی کاما قرار گیرد و بعد از واژه آخر نقطه درج شود. چکیده فارسی و انگلیسی در یک پاراگراف تهیه شود.  در چکیده نیازی به رفرنس دهی نیست.

بعد از واژه‌های کلیدی کد طبقه‌بندی JEL نیازی نیست.

نشانی مکاتباتی نویسنده مسئول: شهر، دانشگاه، دانشکده، گروه.

1- مقدمه

این نوشتار روش آماده کردن مقالات فصلنامه حسابداری مالی را نشان می‌دهد. برای نگارش مقاله از نرم‌افزار Microsoft Office Word 2007 (یا از نسخه‌های بالاتر) استفاده کنید. تمام سبک‌های موردنیاز برای کلیه قسمت‌های مقاله در این نوشتار تعریف شده‌اند و تنها لازم است سبک مناسب را برای هر بخش انتخاب کنید. تهیه و درج عنوان و چکیده مقاله به زبان انگلیسی ضروری است. صفحه جلد و صفحه اول مقاله باید کاملاً مشابه صفحه این الگو باشد. چکیده انگلیسی نیز باید کاملاً منطبق با چکیده فارسی باشد.

2- بخش‌های مقاله

هر مقاله باید شامل بخش‌های اصلی چکیده، واژه‌های کلیدی، مقدمه، مبانی نظری و پیشینه پژوهش، فرضیه‌های پژوهش، روش پژوهش، یافته‌های پژوهش، بحث نتیجه‌گیری و محدودیت‌های پژوهش باشد. (تا حد امکان از ارائه پیشنهاد‌ها برای پژوهش‌های آتی خودداری شود)

3- چکیده و واژه‌های کلیدی

چکیده مقاله باید به‌طور صریح موضوع و نتایج کار پژوهشی انجام‌شده را بیان کند. در چکیده تنها باید به اصل موضوع مقاله توجه شود و در آن از ذکر جزئیات کار، شکل‌ها، نگاره‌ها، فرمول‌ها و منابع خودداری شود. چکیده مقاله باید شامل موضوع مقاله، روش پژوهش، بحث و نتیجه‌گیری باشد. چکیده و واژه‌های کلیدی به زبان انگلیسی بر روی صفحه‌ای جداگانه، همراه مقاله ارسال شود. واژه‌های کلیدی به زبان انگلیسی نیز باید نوشته شوند. اگر از مختصر نویسی در چکیده یا واژه‌های کلیدی استفاده شده است باید شکل کامل آن در داخل پرانتز آورده شود.

4- مقدمه

بخش مقدمه باید شامل بیان مسئله، اهمیت آن و هدف پژوهش باشد. لازم است در پایان بخش مقدمه نویسنده محترم به نوآوری پژوهش حاضر اشاره نماید. همچنین در انتهای مقدمه به ساختار ادامه مقاله اشاره شود. مقدمه از ابتدای صفحه دوم شروع می‌شود.

5- مطالب اصلی

پس از بخش مقدمه باید مطالب اصلی مقاله طی چند بخش )بخش‌های اصلی) نوشته شود. این بخش‌ها باید شامل مبانی نظری (به‌گونه‌ای که بر اساس مبانی نظری گفته‌شده خواننده بتواند به دیدگاهی کلی در مورد فرضیه‌های پژوهش دست یابد) و پیشینه پژوهش (پیشینه پژوهش بر اساس تاریخ از جدیدترین پیشینه مرتب گردد) فرضیه‌های پژوهش، روش پژوهش، یافته‌های پژوهش و نتیجه‌گیری باشد. در نوشتن مطالب اصلی مقاله دقت شود که تنها به موضوع اصلی مقاله پرداخته شود تا ذهن خواننده از انحراف به سمت مطالب جانبی مصون بماند. همچنین سعی شود مطالب اصلی مقاله به‌صورت سلسله مراتبی و زنجیروار به هم مربوط باشند.

نکته مهم اینکه در بخش مبانی نظری لازم است محقق ضمن مرور بر ادبیات موجود و سوابق معتبر علمی به شکاف موجود در رابطه با موضوع پژوهش بپردازد و با استدلال علمی قوی ذهن خواننده را به موضوع پژوهش سوق بدهد. تنها ارائه جملاتی از مقالات موجود بیانگر ادبیات نظری نیست. همچنین لازم است در مورد هر یک از فرضیه‌های پژوهش، استدلال‌های دقیق علمی ارائه شود تا بدین وسیله خواننده بتواند دلیل تدوین فرضیه‌های پژوهش را درک نماید.

همچنین منظور از پیشینه پژوهش، ارائه نتایج پژوهش‌های قبلی معتبر در زمینه پژوهش حاضر است. صرفاً وجود یک واژه مشابه مبنای استفاده از آن در این قسمت نیست. لازم است در قسمت نتیجه‌گیری، نتایج پژوهش محقق با کلیه پژوهش‌های اشاره شده در این قسمت مورد مقایسه تطبیقی قرار گیرد. در غیر این صورت از آن پژوهش در قسمت پیشینه پژوهش استفاده نشود.

توجه: بعد از پایان مطالب مربوط به هر بخش اصلی و شروع بخش اصلی بعدی، لازم است یک‌فاصله درج شود.

6- روش پژوهش

این قسمت باید شامل جامعه آماری، روش نمونه‌گیری، حجم نمونه، ابزار گردآوری اطلاعات، روش‌های تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، مدل‌های پژوهش، تعریف متغیرهای مورد مطالعه و تعریف عملیاتی آن‌ها باشد. همچنین لازم است مقایسه مناسبی بین جامعه آماری و نمونه آماری ارائه شود به‌گونه‌ای که خواننده بتواند درک مناسبی از میزان تعمیم‌پذیری نتایج به دست آورد.

از توضیح در مورد آزمون‌های شناخته شده مثل آزمون لیمر و تعریف جامعه آماری و موارد مشابه جدا خودداری شود. به‌بیان‌دیگر لازم نیست توضیح داده شود که آزمون لیمر به چه منظوری استفاده می‌شود.

در این قسمت توجه شود که برخی موارد نویسنده از روشی جدید استفاده می‌کند یا اینکه به دلیل شرایط ویژه برای تحلیل داده‌ها روشی را استفاده می‌نماید که لازم است این موضوع به صورتی کاملاً مختصر در متن اشاره شود.

7- یافته‌های پژوهش

این قسمت شامل ارائه یافته‌های پژوهش و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها است.

در این قسمت به آمار توصیفی متغیرها اشاره شود به‌گونه‌ای که خواننده را در جریان مشخصات آماری نمونه بررسی شده قرار دهد. صرفاً ارائه جدولی در خصوص متغیرهای پژوهش کافی نیست و پژوهشگر بایستی آمار ارائه‌شده را تفسیر نماید.

همچنین آمار استنباطی با توجه به روش‌های گفته‌شده در قسمت روش پژوهش ارائه شود. نکته قابل‌ذکر اینکه در ارائه نتایج لازم است به گونه مناسبی بین مطالب این قسمت و فرضیه‌های پژوهش ارتباط برقرار شود. ارائه بخش ویژه‌ای در مورد مراحل و آزمون مرتبط با اعتبارسنجی مدل های مورد استفاده در بخش آمار استنباطی الزامی می باشد.

8- بحث و نتیجه‌گیری

به‌طورکلی نتیجه‌گیری باید شامل خلاصه مسئله و هدف پژوهش، ارائه خلاصه نتایج و نتیجه‌گیری کلیدی و ارائه پیشنهادها باشد. در بخش نتیجه‌گیری، نکات مهم انجام‌شده در کار به‌صورت خلاصه مرور و نتایج به‌دست‌آمده توضیح داده شوند و مقایسه آن با سایر پژوهش‌ها و انطباق یافته‌ها با نظریه‌ها انجام شود. همچنین در این بخش باید سهم علمی مقاله )دانش‌افزایی( به‌صورت واضح بیان شود . منظور از دانش‌افزایی این است که مقاله شما چه کمکی به دانش موجود خواهد نمود. همچنین لازم است به پیشنهاد‌هایی حاصل از یافته‌های پژوهش یا ارائه راه‌کارهای مناسب کاربردی اشاره شود.

9- منبع دهی در متن

برای ارجاع یک مطلب در داخل متن از نام نویسنده یا نویسندگان منبع استفاده شده و سال انتشار آن استفاده می‌شود و معادل انگلیسی اسامی نویسنده یا نویسندگان منبع مورداستفاده به‌صورت زیرنویس ارائه شود.

به‌عنوان‌مثال:

به این معنا که میزان افزایش در هزینه¬ها با افزایش در سطح فعالیت بیش¬تر از میزان کاهش در هزینه¬ها درازای همان میزان کاهش در سطح فعالیت است (نمازی و دوانی پور، 1389). (در صورتی که مقاله بیش از دو نویسنده داشته باشد از عبارت همکاران برای نویسنده دوم به بعد استفاده شود. به طور مثال (نمازی و همکاران، 1391)

چن و همکاران (2012) معتقدند در زمانی که سازمان¬ها و شرکت¬ها منابع کسادی در اختیار دارند و مدیران آن¬ها باید در هنگام کاهش تقاضا (فروش)، واکنش نشان دهند، انگیزه مدیران آن¬ها با نشان دادن نتیجه بیش¬تر و بهتر از واقعیت، منجر به عدم تقارن بیش¬تر هزینه-های عملیاتی می¬شود.

برای اولین باری که نام نویسنده خارجی استفاده می‌شود به‌صورت زیرنویس معادل انگلیسی آن ارائه شود.

10- ضمایم

بخش ضمایم یک بخش اختیاری است و دارای شماره نیست. موضوعات مرتبط با مقاله که در یکی از گروه‌های زیر قرار گیرند، می‌توانند در بخش ضمایم آورده شوند.

    ریاضی فرمول‌ها یا الگوریتم‌ها
    و اطلاعات مربوط به مطالعه موردی
    کار دیگر محققان و داده‌های مربوط به مقایسه آن‌ها
    موضوعات مرتبط که جزء بخش‌های اصلی مقاله نباشند.

11- منابع

در پایان مقاله، منابع مورداستفاده در متن مقاله، به ترتیب حروف الفبایی تنظیم شود. ابتدا منابع فارسی و سپس منابع انگلیسی را ذکر کنید. منابع باید دارای شماره باشند و شماره منابع انگلیسی نیز ادامه منابع فارسی ذکر شود.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics