تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فصلنامه علمی ـ پژوهشی دانش حسابرسی بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای درجه علمی ـ پژوهشی می باشد و مقاله های با موضوع حسابرسی، حسابداری و مدیریت در آن چاپ و منتشر می شود .

 

اهداف و چشم انداز ها

    ارتقاء جایگاه پژوهش در امر حسابرسی
    نشر و توسعه پژوهشهای صورت گرفته در زمینه حسابرسی
     بسترسازی برای تبادل نظر درزمینه مسائل حسابرسی
     ارتقای سطح دانش علمی و تخصصی حسابرسان و کارشناسان حسابرسی
    ترویج، ارتقاء و توسعه به کارگیری روش های نوین حسابرسی در کشور

راهنمای نویسندگان


الف- شرایط علمی
 1. مقاله نتیجه‌ی کاوش‌ها و پژوهش‌های علمی نویسنده یا نویسندگان باشد.
 2. مقاله دارای اصالت و ایده‌ی تازه باشد.
3. در مقاله باید روش تحقیق علمی مدون رعایت شود و از منابع معتبر و اصیل طبق استاندارد استفاده گردد.
 4. مقالات باید از نوع پژوهشی باشد و حداکثر در 20 صفحه تنظیم گردد. بنابراین ترجمه و گردآوری در حوزه‌ی کار این مجله نمی‌باشد.

 ب- شرایط نگارش
 1. فونتهای استاندارد نشریه
- متن فارسی(متن مقاله-چکیده و کلمات کلیدی) قلم بی میترا با فونت 14
- متن انگلیسی از قلم Times New Roman و با فونت 11 و عنوان لاتین نیز با فونت 14
- عناوین مقاله و بخشها قلم بی تیتر با فونت 13
- عناوین شکلها و جداول قلم بی میترا پررنگ با فونت 12
- نام و آدرس نویسندگان بی میترا پررنگ با فونت 10

2. چارچوب مقاله
- صفحه‌ اول مقاله شامل: عنوان کامل مقاله، نام نویسنده یا نویسندگان مرتبه‌ علمی و نام دانشگاه یا مؤسسه‌ محل اشتغال، نشانی کامل نویسنده‌ مسئول( شامل: نشانی پستی، شماره تلفن، نمابر و پست الکترونیک) و چکیده‌ مقاله به زبان فارسی مشتمل بر: موضوع مقاله، روش تحقیق، طرح بحث و نتیجه‌گیری (مجموعاً 175 کلمه) و واژگان کلیدی (حداکثر 5 واژه)

- از صفحه‌ دوم تا انتهای مقاله مشتمل بر: مقدمه (شامل: بیان مسأله، اهمیت آن و هدف پژوهش، تاریخچه، مروری بر پیشینه‌ تحقیق و چارچوب نظری، پرسش‌ها و فرضیه‌های پژوهش)؛ روش تحقیق (شامل: روش پژوهش، ابزار گردآوری اطلاعات، فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات، تعریف متغیرهای مورد مطالعه و تعریف عملیاتی آنها، جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌گیری)؛ یافته‌های پژوهش (شامل: ارایه‌ یافته‌ها، مقایسه آن با یافته‌های سایر پژوهش‌ها و انطباق یافته‌ها با نظریه‌ها)؛ نتیجه‌گیری (شامل: خلاصه مسأله و هدف پژوهش، ارائه خلاصه نتایج و نتیجه‌گیری کلی و ارائه پیشنهادها)؛ فهرست منابع.

- چکیده و واژه‌های کلیدی به زبان انگلیسی بر روی صفحه‌ آخر ، شامل: نام نویسنده یا نویسندگان، مرتبه علمی و نام دانشگاه یا مؤسسه محل اشتغال، همراه مقاله ارسال شود.
 3. متن مقاله و نیز فهرست منابع با فاصله عادی بر روی کاغذ معمولی (A4) و با رعایت 54/2 سانتی‌متر حاشیه تایپ و تنظیم گردد.
 4. عنوان‌های اصلی مقاله درشت و سیاه آورده شوند و با اعداد 1، 2 ... مشخص گردند. عنوان‌های فرعی با حروف ریزتر نوشته و از سر سطر آغاز شوند و سطر مجزایی تشکیل دهند و به صورت 1. 1، 2. 1 ... نشان داده شوند. عنوان‌های جزیی‌تر از سر سطر آغاز و با دیگر مطالب در یک سطر آورده شوند و برای نمونه با رقم‌های 1. 1. 1، 2. 1. 1 مشخص شوند.
5. جدول‌ها در داخل متن ارائه شوند و عنوان جدول‌ها به صورت روشن و گویا در بالای آنها ذکر گردند. اگر جدولی اقتباسی است، نشانی آن را در زیر جدول داده شود.
6. تصاویر و یا نمودارها در داخل متن شماره‌گذاری گردند.
 7. منابع در پایان بر حسب الفبایی و به صورت زیر ارائه شوند. (برای منابع لاتین و فارسی به طور جداگانه شماره ردیف اختصاص داده شود.)
الف. کتاب: نام‌خانوادگی، نام نویسنده. (تاریخ). عنوان، محل انتشار، ناشر.
 ب. مجله: نام‌خانوادگی، نام نویسنده. (تاریخ). عنوان مقاله، نام مجله، جلد، شماره، و صفحات شروع تا پایانی.
 پ. کتاب ترجمه ‌شده: نام خانوادگی، نام نویسنده. (سال تألیف). نام کتاب به فارسی. نام و نام خانوادگی مترجم. محل نشر: نام ناشر.
 8. مآخذ در داخل متن، با ذکر نام و تاریخ و در صورت لزوم شماره صفحه بر اساس فرمت نمونه ارایه گردد.
 9. یادداشت‌ها، برابر مفاهیم و همچنین نام‌های خارجی با ذکر شماره در داخل متن در پایان مقاله قبل از منابع آورده شود. بررسی و چاپ مقاله‌ها

نکات قابل توجه:
1.ارسال مقاله به صورت الکترونیکی در سایت و پس از ثبت نام در قسمت نویسندگان به آدرس زیر انجام می‌گردد: http://danesh.dmk.ir .
2-مقاله پس از دریافت ابتدا بررسی و ارزیابی می‌شود و در صورت داشتن شرایط لازم برای سه داور ارسال می‌گردد. پس از وصول دیدگاه‌های داوران، نتایج آن و در صورت مثبت بودن پاسخ داوران، جهت اصلاحات به نویسنده یا نویسندگان ارسال می‌گردد. در نهایت پس از اصلاحات در صورت کسب امتیازات کافی و تأمین نظر داور نهایی ، پذیرش چاپ می‌گیرد. برای حفظ بی‌طرفی نام نویسندگان از مقاله حذف می‌گردد.
 3.مسئولیت مطالب هر مقاله از هر نظر بر عهده نویسنده است.
 4.مقاله‌های ارسال شده قبلاً در مجله دیگر یا مجموعه مقاله‌ها، سمینارها و مجامع علمی به چاپ نرسیده یا همزمان برای چاپ به جای دیگری سپرده نشده باشد.
 5. نویسندگان محترم هنگام ارسال مقاله تاییدیه مبنی بر این‌که مقاله خود را جهت چاپ به مجله دیگری ارسال ننموده‌اند همراه نمایند. و همچنین نویسنده مسئول خود را معرفی نموده و مسئولیت مقاله را به عهده می گیرد. امضای همه نویسندگان بایستی در فرم تعهد ضمیمه و بصورت فایل تصویری در قسمت فایل های پیش نیاز ارسال گردد. در غیر این‌صورت مجله از ارسال مقاله به داوری معذور خواهد بود. نویسنده باید اطمینان حاصل کند که مقاله ارسالی بدون اشتباه گرامری و املایی و یا چاپی باشد. مسئولیت نویسنده مقالات ارائه شده به این مجله باید قبلا منتشر نشده و و به مجلات دیگری ارائه نشده باشد. مقالات باید حاصل تلاشهای علمی و پ‍ژوهشی نویسنده باشد. استفاده از یافته های علمی نویسندگان دیگر بر اساس رعایت قوانین حق مولف باشد و مسئولیت هر گونه تخطی از قوانین بر عهده نویسنده مقاله می باشد.

 


نمونه تعهد نامه

بسمه تعالی
بدینوسیله اینجانبان ...............  متعهد می شویم  مقاله علمی و پژوهشی با عنوان....................................  برای نشریات و مجامع علمی دیگر ارسال نشده همچنین به چاپ نرسیده است .

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics