تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهبرد پس انداز اول: اجناس ارزان در طولانی مدت دیگر ارزان نیستند.

آیا شما از آن دست هستید که مرتب در حین رفتن به بیرون و یا سرکار برای خود خوراکی خریده و یا یک آبنبات چوبی را با خود به اداره می برید؟

 

شاید تعجب کنید که چرا به شما پیشنهاد می دهیم دیگر پول خود را صرف خرید چیزهای ارزان، حتی آبنبات چوبی نکنید! ولی دلیل آن ساده است. چرا که هر مقدار کم از آن پولی که شما برای همان آبنبات خرج می کنید در ماه قابل توجه و در سال مبلغ هنگفتی می شود.

 

راهبرد پس انداز دوم

در سوپرمارکت ها گردش نکرده و پرسه نزنید. لیستی از وسایل مورد نیاز را داشته و به همان پایبند باشید.

یکی از متداولترین اشتباهات همه زنان این است که بعد از بازدید از فروشگاه تصمیم می گیرند که چه چیزی می خواهند. کلید این مشکل آن است که پیش از رفتن به فروشگاه لیستی از وسایل مورد نیاز خود را در دست داشته باشید.


راهبرد پس انداز سوم

تحت تاثیر سالن های آرایش قرار نگیرید.
ممکن است در آرایشگاه ها تحت تاثیر خدمات جانبی زیبایی قرار گرفته و علاوه بر کار معمول خود بخواهید انواع خدمات مختلف زیبایی که در آنجا به مشتری ها پیشنهاد می دهند را نیز امتحان کنید. در این مواقع ساده ترین راه برای این وسوسه آن است که برنامه خود را در سالن زیبایی از قبل مشخص کنید. اگر برای کوتاهی مو و مانیکور می روید به همان بسنده کنید.


راهبرد پس انداز چهارم

همیشه لازم نیست از هر چیزی بهترین را بخرید.
 برای مثال اگر دوستدار نوشابه هستید، لازم نیست همیشه نوعی را بخرید که به خاطر بطری شیک تر گران تر است. پیشنهاد می شود که تنها در مواقع و مناسبت های خاص خود سعی کنید از نوع گران تر استفاده کرده و به صورت معمول لازم نیست همیشه گران ترین را انتخاب کنید.


راهبرد پس انداز پنجم

مخارج خود را یادداشت کنید.
به خود جسارت ندهید که درباره این راهبرد بگویید:"این کار بی فایده است". با این کار می توانید ببینید که بیشتر پولتان صرف چه چیزی میشود. این کار نه تنها باعث می شود مخارج خود را تحلیل کنید بلکه می توانید فرصت های دیگر پس انداز را نیز پیدا کنید.


منبع
 بخش اختصاصی پرشین وی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

آشنا |   1395/01/15 12:45:48   |
4     0
به نظر من رمز موفقیت مالی و اقتصادی هر خانواده در پس انداز کردن است. بدون پس انداز درآمدها بیهوده هدر می روند و منابع در دسترس برای اموری کم اهمیت هزینه می شوند. پس انداز توانایی مالی را افزایش می دهد و امکان سرمایه گذاری و پیاده سازی برنامه های کلان را ایجاد می کند. برخی تصور می کنند که پس انداز کردن کاری دشوار است؛ به ویژه اگر خانواده با شرایط دشواری مواجه باشد. اما واقعیت چیز دیگری است. اگر روش های مدیریت ذهنی و مالی را بیاموزید، پس انداز را بسیار آسان خواهید یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سادات حسینی |   1395/01/15 12:55:10   |
2     0
خانم‌ها، مدیر مالی توانمند برای خانواده

توانایی زنان برای مدیریت مالی‌شان تا حد زیادی به این امر بستگی دارد که برخی از خرافه‌های زیر را کاملا از ذهن خود پاک کنند.

پول برای یک زن شادی نمی‌آورد: البته نمی‌توان همیشه شادی را با پول خرید اما در فقر ماندن هم برای یک زن خوشحالی به همراه ندارد. گاهی پول و استفاده درست آن راه‌هایی پیش پای شما می‌گذارد که هیچ چیز دیگری قادر به انجام آن نیست. این جمله معروف را به یادداشته باشید که یکی از سرمایه‌داران می‌گفت: من ثروتمند بوده‌ام، فقیر هم بوده‌ام. باور کنید ثروتمند بودن بهتر از فقر است. اگر شما نمی‌توانید از پول خود لذت ببرید به این دلیل است که نمی‌دانید چگونه از پول برای حل مشکلاتتان استفاده کنید. حداقل، پول می‌تواند شما را نزد یک درمانگر خوب ببرد.

صحبت کردن درباره پول در شأن یک خانم نیست: واقعا گفت‌و‌گو درباره پول چه ارتباطی می‌تواند به شأن و منزلت یک خانم داشته باشد؟ حقیقت صحبت کردن درباره پول نیست که دیگران را آزار می‌دهد، بلکه هوش و ذکاوت برخی زنان در زمینه‌های مالی است که آنان را آزرده می‌سازد. زنان فراموش نکنند دانش و پول هر دو برای آنان قدرت را به ارمغان می‌آورد.

این خرافه را باور نکنید که مردان در امور مالی و پول از زنان باهوش‌ترند: آیا ژن ناشناخته‌ای به نام ژن پول در مردان وجود دارد که در زنان نیست. بارها اتفاق افتاده که زنان به هوش مالی مردانشان اطمینان کرده‌اند و در نهایت ورشکسته شده‌اند.

اگر در آمد یک زن بالاتر از همسرش باشد، موجب سرخوردگی همسر وی می‌شود: این باور تا اندازه‌ای درست است، چراکه اغلب بالا بودن درآمد زن باعث ایجاد تنش و ‌اعتماد به نفس در دیگری می‌شود. اما شما با مدیریت درست، گفت‌و‌گو‌های صادقانه درباره مسائل مالی و هزینه‌ها و... با همسرتان می‌توانید این‌گونه تنش‌ها را در خانه از بین ببرید و با ارائه ایده‌های خوب حتی باعث درآمدزایی همسرتان هم بشوید.

نیازی نیست تا این اندازه روی تحصیلات عالی برای شغل پردرآمد تاکید داشته باشید: چراکه درآمد شما به‌عنوان درآمد ثانوی بعد از ازدواج محسوب می‌شود. مطمئن باشید افرادی که این تصور نادرست را در شما ایجاد می‌کنند فقط قصد دارند مانع پیشرفت شما به سطوح عالی تحصیلی شوند.

زنان برای امور مربوط به پول و محاسبات مناسب نیستند: چرا برخی بر این عقیده‌اند که دختران در ریاضیات قوی نیستند بنابراین محاسبات به آنان مربوط نمی‌شود؟ تحقیقات نشانگر آن است که دختران و پسران به یک اندازه می‌توانند در درس ریاضی موفق شوند، اما دختران برای یادگیری ریاضیات نگرانی بیشتری دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرجلیلی |   1395/11/30 20:23:35   |
0     0
مخارج خود را یادداشت کنید.
به خود جسارت ندهید که درباره این راهبرد بگویید:"این کار بی فایده است". با این کار می توانید ببینید که بیشتر پولتان صرف چه چیزی میشود. این کار نه تنها باعث می شود مخارج خود را تحلیل کنید بلکه می توانید فرصت های دیگر پس انداز را نیز پیدا کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرجلیلی |   1395/11/30 20:31:23   |
0     0
از آنجایی که خانمها مدیریت مالی بهتری دارند به آنها توصیه میشود که نیازهای مالی شان را در طول زندگی تخمین بزنند. امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی در زندگی و مدیریت بودجه باید همیشه خانمها پس انداز هایشان را بیش از نیاز زندگی شان تخمین زده و بیش از آنچه که تصور میکنند پس انداز کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه میرجلیلی |   1396/01/04 10:04:14   |
0     0
15 راه ساده برای صرفه جویی و پس انداز
1-یک دفتر یا تقویم تهیه کنید و از بزرگترین مخارج تا ریزترین آن ها را حتی با تاریخ در آن یادداشت کنید. سعی کنید حتی الامکان چیزی را از قلم نیندازید. حتی اگر چکی را خرج می کنید و یا از کارت های اعتباری استفاده می کنید، سعی کنید همه و همه را در دفتر مورد نظر یادداشت کنید. با این شیوه اولاً در آخر ماه در حالی که بهت زده شده اید نمی گوئید: «نفهمیدم پولم چطور تمام شد». ثانیاً با احتساب روزانه مخارجتان، با کسری بودجه مواجه نمی شوید.
2-چنان چه در طول سال پاداش و اضافه کاری دریافت کردید، آن را پس انداز کنید و تا می توانید به آن دست نزنید. آن وقت در پایان سال می بینید که همان پول هایی که به نظرتان اندک بوده و به قول خودتان متوجه نمی شدید کجا خرج می شده، مبلغ قابل توجهی شده است که می توانید روی آن حساب کنید.
3-هیچ وقت هزینه های احتمالی را از یاد نبرید. وقتی وسایل منزل دچار استهلاک شوند به این فکر می افتید که وسایل نو خریداری کرده و جایگزین وسایل مستهلک کنید. پس باید همیشه مقداری پول بابت این مسئله داشته باشید که این امر مستلزم پس انداز ماهانه و سالانه شماست تا در این مواقع بدون نگرانی از هزینه ها، وسایل مورد نظر را خریداری نمائید.
4-هیچ وقت برای کارهای غیرضروری از مساعده و یا حتی وام استفاده نکنید. مثلاً‌ تصور کنید وام گرفته اید تا یک خودرو خریداری کنید. پس از خریداری خودرو هم بایستی به فکر دادن اقساط وام باشید و هم هزینه های خودروی خریداری شده را بپردازید. این چنین است که گاهی اوقات فکر می کنید دیگر از پس مخارج برنمی آئید و یا نرسیده به آخر ماه با کسری بودجه روبرو می شوید و یا اگر برای مسافرت های برون شهری از مساعده استفاده کنید باز هم ممکن است در پایان ماه با کسری بودجه مواجه شوید؛ اما چنانچه موارد 2 و 3 را رعایت کرده باشید این مشکلات گریبان شما را نخواهد گرفت.
5-همیشه هزینه های معمولی و ماهانه که ثابت است، مثل قبوض و مخارج روزمره، را در اول ماه محاسبه کرده و سعی کنید تا آن جا که می توانید بیشتر از آن خرج نکنید. در این صورت است که تا پایان ماه هیچ نگرانی از بابت کسری بودجه نخواهید داشت.
6-برخی از افراد، صرفه جویی را با هزینه نکردن برخی از ضروریات اشتباه می گیرند. مثلاً از پرداختن هزینه بیمه اتومبیل خود صرف نظر می کنند که در این صورت ضرر را چندین برابر پرداخت می کنند. (البته اگر ضرر مالی باشد). اگر خدای ناکرده تصادفی اتفاق بیفتد که حتی یک فرد آسیب ببیند، برخی اوقات جبران ناپذیر است؛ بنابراین هزینه های ضروری را هیچ گاه از قلم نیندازید و در محاسبات اول ماه حتماً آن را در نظر بگیرید.
7-به روشنایی منزل تان توجه کنید تا آن جا که می توانید لامپ های اضافی و پرمصرف را روشن نکنید و یا لامپ های کم مصرف را جایگزین آن ها کنید؛ همچنین در هنگام خروج از منزل روشنایی منزل را به حداقل برسانید؛ روشن گذاشتن تنها یک لامپ کم مصرف کافیست.
8-همیشه به دنبال یادگیری مهارتی جدید، مثلاً‌ آرایشگری، باشید و در خانه از آن استفاده کنید؛ چرا که دیگر هزینه آرایشگاه نمی دهید و موهای فرزندانتان را خودتان کوتاه می کنید. اگر خیاطی آموخته باشید، دیگر هزینه خرید لباس را می توانید به پس اندازتان اضافه کنید و خودتان لباس های مورد نظر فرزندان و همسر و خودتان را بدوزید.
9-اگر دست پخت تان خوب نیست و به همین جهت است که مدام به رستوران ها و فست فودها می روید و کلی هزینه صرف می کنید تا از گرسنگی در امان بمانید، ‌به شما پیشنهاد می کنیم یک دوره کلاس های آشپزی را در آموزشگاه های معتبر بگذرانید تا بتوانید ضمن صرفه جویی در هزینه های گزاف رستوران، غذایی سالم و خوشمزه و مطمئن را خودتان برای خانواده تهیه کنید و همگی لذت ببرید.
10-همیشه دمای یخچال و آبگرمکن را در حد متوسط نگه دارید تا هم مشکلی پیش نیاید و هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود.
11-بعد از شستشوی لباس هایتان که دقت داشته باشید در ساعات اوج مصرف برق نباشد؛ برای خشک کردن آن ها از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید، لباس ها را در آفتاب پهن کنید و اجازه دهید تا انرژی رایگان خورشید و باد وزنده لباس هایتان را خشک کیند. البته حتماً از گیره لباس برای نیفتادن لباس ها از روی بند و یا پایه های لباس استفاده کنید.
12-قبل از خرید هر چیز، قیمت ها را مقایسه کنید و با وارد شدن به اولین فروشگاه، دست به جیب نشوید. سعی کنید به جاهای مشابه دیگر هم سر بزنید و قیمت ها را بسنجید؛ آنگاه خرید کنید. بدین ترتیب نه سرتان کلاه می رود و نه پول اضافی از جیب تان خارج می شود. دیگر این که سر قیمت ها چانه بزنید، بدون این که خجالت بکشید. اگر دقت کنید می بینید که افراد متمول، بیشتر از افراد دیگر بر سر قیمت ها چانه زنی می کنند؛ چون آن ها قدر پولی را که با زحمت به دست آورده اند، می دانند.
13-هیچ وقت فراموش نکنید که اکثر افراد ثروتمند و متمول از اول ثروتمند و مرفه نبوده اند و بسیاری از آن ها با سختی، پس انداز اندک اندک درآمد و خرج نکردن های بیهوده به این ثروت دست یافته اند. شما هم می توانید از همین الان شروع کنید و زمان را از دست ندهید.
14-برخی می گویند ما نمی توانیم پس انداز کنیم و هر پولی دستمان بیاید خرج می شود. راه دیگر برای پس انداز این است که صندوق های قرض الحسنه خانوادگی و فامیلی تشکیل دهید یا اگر هست شما هم عضو شوید. بدین ترتیب اگر هم نخواهید مجبورید هر ماه مبلغی را به این صندوق اضافه کنید و از وام آن صندوق هم می توانید استفاده کنید.
15-در نهایت اگر دیدید، پس اندازتان مبلغ قابل توجهی شده است، می توانید کمی ریسک کنید و سرمایه گذاری کنید و یا در سرمایه گذاری های مطمئن شریک و سهیم شوید. هیچ وقت بدون فکر و مشورت کاری را انجام ندهید که در نهایت به از دست دادن همین مبلغ پس اندازتان هم منجر شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics