تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فریدریش ویلهِلم نیچه فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود که آثارش تأثیری عمیق بر فلسفه غرب و تاریخ اندیشهٔ مدرن بر جای گذاشته است. از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفهٔ امروزی بر مبنای سؤالات بنیادینی دربارهٔ بنیان ارزشها و اخلاق بوده‌است.

 

نوشته‌های وی سبک تازه‌ای در زبان آلمانی محسوب می‌شد؛ نوشته‌هایی بسیار ژرف و پر از ایجاز، آمیخته با افکاری انقلابی که نیچه خود روش نوشتاری خویش را گزین گویی‌ها می‌نامید. یکی از مشهورترین جملات او «خدا مرده‌است» می‌باشد. که بحث‌های فراوانی را پدیدآورده است. او در رابطه با اهمیت رنج کشیدن انسان ها می گوید که :

 

 این وظیفه انسان نمو یافته است که به سرنوشت خویش، ژرف بنگرد. او می دانست که نگاه ژرف، اغلب موجب درد است، ولی باور داشت که باید خود را برای تحمل رنج حقیقت بپروریم. خیره شدن به حقیقت آسان نیست.

 

نیچه نوشته است: «خیره شدن به حقیقت همواره چشم انسان را می آزارد ولی در پایان، بیش از آنچه که می خواسته است می یابد.» در نهایت، نجات بخش بزرگ، همانا رنج است که به ما رخصت می دهد که ژرف ترین ژرفاهای مان را بیابیم. دومین جمله ماندگار او در این زمینه این است که : آن چه که مرا نکشد، قوی ترم می سازد.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics