تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا سلبریتی‌ها از مالیات معاف‌اند ولی وکلا و جوانان بیکار نه؟

رئیس کانون وکلای دادگستری گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود تحریمها شاید اجرای قانون فعلی تجارت منطقی نیست؛ اجرای فعلی این قانون با توجه به غیر شفاف بودن موجب کندی تولید و تجارت در کشور می شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری تنسیم، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری در نشست خبری درباره اصلاح قانون تجارت اظهار کرد:  این کانون از قدیمی ترین نهاد مدنی کشور به حساب می آید که بیش از 100 سال از عمر آن می گذرد و از سال 1331 استقلال وکلا و کانون را به رسمیت شناختیم این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه مانند روسیه از این استقلال برخوردار نبودند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی با بیان اینکه  برخی اشخاص حقیقی و حقوقی و حتی رسانه ها گام‌های جدی برمی دارند که متعرض کانون وکلا شده‌اند  افزود:  این کانون خود را  نهاد سیاسی نمی داند و حق ورود به انتخابات سیاسی کشور را ندارند و تنها   وظیفه دارد به مباحث مدنی بپردازد در  این راستا در ارتباط با  قانون تجارت ورود کردیم.

 

رییس کانون وکلای دادگستری با اشاره به اصلاح قانون تجارت در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در کشورمان قانون تجارتی  را  اجرامی کنیم که مربوط به 200 سال قبل و برگرفته از کشور فرانسه است که انطباقی با نیاز روز جامعه ندارد.

 

وی تصریح کرد: اصلاح قانون تجارت در مدت کمی در  مجلس  عجیب و کم نظیر به حساب می آید؛  زیر ساخت های اصلاح قانون  تجارت در کشور فراهم نشده و اتاق بازرگانی و اصناف و اتحادیه ها و مردم اطلاعات درستی از آن ندارند این درحالی است که نقش مهمی در زندگی روز مره مردم دارد. 

منبع خبر: تنسیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics