تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضمانت های اجرایی قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تقویت شود

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی نشست فراکسیون متبوعش در خصوص بررسی لوایح چهارگانه مرتبط با مبارزه با پولشویی را تشریح کرد.

 

محمود صادقی، در خصوص نشست امروز فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با هدف تشریح ابعاد مختلف مبارزه با پولشویی و ساز و کارهای انجام این مهم و خلاء هایی که وجود دارد، برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لوایح 4 گانه مرتبط با مبارزه با پولشویی در نشست فراکسیون مورد بررسی قرار گرفت و لزوم اصلاحات قانونی در این خصوص تشریح شد و توضیح داده شد که در FATF عضویت جمهوری اسلامی ایران مطرح نیست و اکشن پلن این موضوع شامل 41 مورد است که با اصلاحات قانونی عمده موارد قابل حل بوده و باید توجه کرد در حال حاضر 39 مورد از مواد مذکور با اصلاحات قانونی قابل انجام است.

 

صادقی تصریح کرد: ضرورت تقویت ضمانت های اجرایی برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در نشست امروز فراکسیون شفاف سازی مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تقویت ضمانت های اجرایی قوانین تاکید شد.

 

وی ادامه داد: معاون حقوقی و پارلمانی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دیدگاه های سازنده ای را در جلسه فراکسیون شفاف سازی مطرح کردند و برخلاف آنچه که در رسانه ها تبلیغ می شود تاکید داشت که چالش ها و مشکلات اقتصادی باید هوشمندانه و مجاهدانه مورد پیگیری قرار گیرد و توصیه کرد که تیم مذاکره کننده درباره FATF از لحاظ حقوقی و اقتصادی باید تقویت شود البته در خصوص پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پالرمو نظر مثبتی نداشتند و مخالفت کردند اما گفتند لوایح اصلاحی قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم مناسب است.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

این نماینده مردم در مجلس افزود: میثم نصیری احمدآبادی رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد نیز در جلسه توضیحاتی درباره FATF ارائه کردند البته بیان کردند FATF کارکرد سیاسی نیز دارد و به نحوی می تواند روی دولت های مستقل از اهرم فشار استفاده کند اما با این وجود اظهار داشت که می توان بسیاری از الزامات FATF را در قوانین داخلی پذیرفت و ساز وکارهای داخلی را تقویت کرد.

 

فرارهای مالیاتی از طریق سیستم های مالی کنترل می شوند

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه درباره جلوگیری از فرارهای مالیاتی نیز مباحثی مطرح شد، همچنین نمونه هایی از مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر و فرارهای مالیاتی از طریق سیستم های مالی مطرح شد همچنین این موضوع مطرح شد که از ساز و کارهای مرتبط با مبارزه با پولشویی در شناسایی باند تروریستی که به مجلس شورای اسلامی حمله کرد، استفاده شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه تا 25 مردادماه وزارت اقتصاد باید گزارشی در خصوص پیشرفت ایران در ارتباط با اجرای اکشن پلن FATA ارائه کند بنابراین باید کارها در این خصوص با سرعت پیگیری شود.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics