تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به بهانه فروش 5 میلیارد و صد میلیون تومانی تابلوی سهراب سپهری در نهمین حراج تهران هم پیاله با بوم‌ها

افروز کریمی : هنگامه‌ای که او در نیمه مهر زاده شد، حتی اطرافیان این نوزاد تازه متولد شده هم باور نداشتند که با تولد "سهراب" کوچک، راه و رسم تازه‌ای در جهان زاده شده است و جهان، کودکی را به دامان خود گرفته، که قرار است خالق جهانی از واژگان نو باشد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از هنر آنلاین، واژگانی چون دوست که هر روز با او قد می‌کشیدند و بزرگ می­‌شدند؛ در کنار رود با او آبتنی می­‌کردند و یا بالای درخت با دستانش سیب می‌چیدند. دوستانی که او هر روز با آنها بر سر بوم‌ها می­‌دوید و بازی می­‌کرد و در آخر در مرگ رنگ، زندگی خواب‌ها، آوار آفتاب، صدای پای آب و هر آنچه که سهراب، خدای آن بوده، در کنار هم ­می­‌رقصیدند و او کف زنان از تماشای حضورشان سرمست می‌شد. او در همین سرخوشی‌­ها با بوم‌‌های سفید هم، هم پیاله می­‌شد و ساعت‌ها با آنها در خلوت روزهایی که خورشید و شب‌هایی که ماه بی‌دریغ بر او عشق را می‌تاباندند در کنار رنگ‌ها سخن می­‌گفت و به طبیعت در قاب بوم‌ها، حیات تازه‌ای می­‌بخشید و پشت‌شان پنهان می­‌شد به گفته خودش اینگونه صدایش رساتر است. صدایی که امروز انکار شدنی نیست، صدایی که امروز هر آوای آن در لابه‌لای ادب و هنر این سرزمین می­‌درخشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

او تمام خویش را از بامداد تا شامگاه، از کاشان تا توکیو و لاهور، از مونیخ تا نیویورک در دنیای ساده و پر طراوت خود گذراند، دنیایی که همیشه سبز بود و او با درخت، آب و روشنی زندگی می­‌کرد؛ او به کرکس عشق می­‌ورزید و با مرگ هم رفیق بود،  به گونه‌ای که حتی وسعتش هم نتوانست نام و یادش را از جریان زندگی پاک کند. او شروعی بود بی‌پایان که اکنون در آستانه نود سالگیست با قامتی ریزنقش و موی سپید در اردهال به تنهایی که به آن عادت کرده است قدم می‌­زند و شعر می­‌خواند؛ تنها کافیست که نرم و آهسته در کنارش بنیشینی تا صدایش را بشنوی که می­‌گوید اهل کاشانم، روزگارم بدنیست.

 

روزگاری که پس از گذشت سی و هشت سال از آرمیدنش در اردهال، نامش را با فخر بر زبان‌ها جاری می‌­کند. سهراب سپهری شاعری نقاش، این روزها هنر انگشتانش، ارزش هنر این مرز و بوم را به دنیا نشان می­‌دهد و یکه تازی آثارش، شور و غوغایی را در میان هنر دوستان به پا کرده است.

منبع خبر: هنر آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics