تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تامین اجتماعی هر ماه چند هزار میلیارد برای بیمه می‌پردازد؟

اقتصادنیوز: معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت : ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و هر ماه بیش از ۶۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی‌های این سازمان است.

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: بر اساس قانون، پرداخت حق بیمه بر عهده کارفرماست و سازمان تأمین اجتماعی باید با ابزارهای قانونی، این کار را انجام دهد بنابراین دفترچه این سازمان تا زمانی که رابطه کارگری و کارفرمایی برقرار است معتبر می باشد.

 

حیدری گفت: به علت مشکلات نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی، چند ماهی است که حقوق مستمری بگیران با تأخیر پرداخت می شود و افزایش حقوق سال ۱۳۹۷ هم در برخی از گروه ها تا ۲ ماه پرداخت نشده است.  

 

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان با انباشتی از بدهی با طرف قراردادها مواجه است و این مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی هم در ادامه سخنان خود در این برنامه گفت: در بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان که تا ۱۰ تیر انجام شد بیش از ۱۲۰ هزار درخواست را جمع آوری کردیم و هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان جریمه بخشیده شد و اگر بقیه پرونده ها هم به نتیجه برسد حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پولی که قرار بود صرف پرداخت جریمه شود به کارآفرین و تولید تزریق می شود.  

 

وی با بیان اینکه سعی می کنیم به کارفرمایان کمک کنیم افزود: در حال کاهش حق بیمه ها هستیم. قراردادهای پیمانکاری حمل بار، مسافر و نفتی را از ۷ درصد به ۴ درصد کاهش دادیم.  

 

زدا اضافه کرد: ۳ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر و ۲۱۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم.

 

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تحول بزرگی در بخش درمان در حال وقوع است افزود: هر ماه حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه های درمانی سازمان تأمین اجتماعی است.  

 

زدا افزود: تاکنون سازوکار کنترلی برای درمان نداشتیم و دفترچه ها به نوعی چک سفید امضا بود اما با آغاز طرح حذف دفترچه کاغذی، با ارائه کد ملی همه مراحل درمانی انجام و به این روش رفتارهای تشخیصی، کلینیکی و دارویی رصد و از این طریق صرفه جویی می شود.  

 

وی اضافه کرد: حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به طور صد درصد انجام شده و در ۷ استان برای طرف های قرارداد به صورت آزمایشی در حال انجام است و به سرعت در حدود ۲ تا ۳ ماه آینده، عمومی خواهد شد.  

 

زدا ادامه داد: با این کار همه پزشکان و مراکز درمانی وابسته به داروخانه ها و کلینیک، ۶۰ درصدهزینه ها را به صورت آنلاین دریافت می کنند.  

 

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیمانکاران طرح های عمرانی که با دولت کار می کردند مطالبات زیادی دارند اما موفق نشدند بگیرند. دولت اسناد خزانه را ارائه کرد که چون تاریخ سررسید آن مربوط به سال بعد بود مشکل داشتیم که تکلیف جریمه ها چه می شود اکنون مشکل جریمه را حل کردیم و در هفته آینده بخشنامه آن به کل کشور ارسال می شود.  

 

وی افزود: ذی حسابان وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به صورت متمرکز به سازمان تأمین اجتماعی بیایند و بابت پیمانکارانی که از آنها مطالبه دارند اسناد را به ما بدهند تا بتوانیم به پیمانکاران مفاصاحساب بدهیم تا مشکل حل شود.  

 

زدا گفت: ۹۵۰ هزار نفر راننده از طریق هدفمندی به سازمان تأمین اجتماعی حواله شدند که قرار بود رانندگان ۱۳ و نیم درصد حق بیمه پرداخت کنند و ۱۳ و نیم درصد هم هدفمندی. رانندگان به موقع پرداخت کردند و هدفمندی هم به زودی پرداخت خواهد کرد.  

 

زدا با تاکید بر اینکه بیمه حتی یک نفر از رانندگان قطع نخواهد شد، افزود: در بحث رانندگان برون شهری، ۱ و ۳ دهم برابر دستمزد سال، حقوق آنها بود که با توافق آنها این رقم را به ۱ و ۵ دهم افزایش دادیم و رانندگان درون شهری هم از ۱ و ۱ دهم به ۱ و ۳ دهم افزایش دادیم.

 

وی گفت: با تبصره ماده ۸۲ قانون برنامه ششم توسعه، رانندگان می توانند با ۲۵ سال سابقه رانندگی و ۵۵ سال سن به نسبت سابقه، بازنشسته شوند.  

 

سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران هم با بیان اینکه تأمین اجتماعی در کنار سیستم بانکی و مالیاتی به عنوان ۳ عامل و مانع در فضای کسب و کار شناسایی شدند، گفت: یکی از عوامل اصلی نزول رتبه ایران در فضای کسب و کار، این مقررات دست و پاگیر است.

 

منبع خبر: اقتصاد نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics