تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه‌ریزی برای مبارزه با فرار مالیاتی

معاون ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مبارزه با فرار مالیاتی در اولویت برنامه‌های این سازمان است، گفت: با جدیت کامل در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد مسیحی در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با ارایه گزارشی از عملکرد نظام مالیاتی در حوزه ‌ارزش افزوده و همچنین دستاوردها و توفیقات این سازمان، بیان کرد: تاکنون ۴۰۰۰ شرکت صوری و کاغذی شناسایی شده و در عین حال مبارزه بی‌امان با فرارهای مالیاتی همچنان ادامه دارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اخذ مالیات از درآمدهای حاصل از فروش سکه و ارز نیز گفت: مطالبه مالیات به‌موجب قانون صورت می‌گیرد و در نظر داریم تا شرایط را برای دریافت مالیات از درآمدهای ناشی از فروش سکه و ارز مهیا کنیم و در این راستا مطالبه مالیات از افراد فعال دراین حوزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: سیاست اصلی این سازمان افزایش درآمدهای مالیاتی از محل فعالیت‌هایی است که اقدام به پرداخت مالیات خود نمی‌کنند و یا افرادی که فرار مالیاتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

 

مسیحی اظهار کرد: ما به‌دنبال کاهش فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار بوده و در این راستا شاهد انجام فعالیت‌های مختلفی هستیم؛ به‌عنوان نمونه تسویه بدهی‌های مالیاتی و همچنین ارائه توان تصمیم‌گیری و اجرایی به مدیران کل استان‌ها از برنامه‌های این سازمان برای تحقق این هدف به شمار می‌رود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics