تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

باز شدن راه صادرات محصولات دانش بنیان با دریافت استانداردها

رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه استانداردهایی بانگرش بومی به شرکتهای دانش بنیان اعطا می شود،گفت: اعطای گواهینامه انطباق به شرکت های دانش بنیان راه را برای صادرات کالا باز می کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد امروز در مراسم اعطای اولین گواهینامه های کیفیت به شرکت های دانش بنیان که در معاونت علمی و فناوری برگزار شد، گفت: وقتی هر محصولی در دنیا تولید می شود، نیاز به شناسنامه ای دارد و شاخصه اصلی در دنیا بر اساس استانداردها است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: هر کشوری استانداردهای خود را دارد و در راستای آن تابع یک سری ضوابط و استانداردهای بین المللی است.

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه طبق تفاهماتی که با معاونت علمی داشته ایم، استانداردهایی با نگرش بومی به شرکت های دانش بنیان اعطا می شود، گفت: این تائیدیه ها مورد تائید خیلی از کشورها است. در واقع شرکت های دانش بنیان می توانند گواهینامه انطباق دریافت کنند که این گواهینامه در دنیا قابل تائید است.

 

وی با تاکید بر اینکه اعطای گواهینامه انطباق به شرکت های دانش بنیان راه را برای صادرات کالاهایشان باز می کند، گفت: امیدواریم که اعطای این گواهینامه با سرعت بیشتری در سازمان استاندارد انجام گیرد تا تعداد محصولات با استاندارد افزایش یابد.

 

به گفته وی: این استانداردها بر مبنای نوآوری محصولات به شرکت های دانش بنیان اعطا می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اختلاف بین کشورهای توسعه یافته و جهان سوم در بحث استانداردها این است که در کشورهای پیشرفته یک نوآوری اتفاق می افتد و بعد به تولید انبوه می رسد و در نهایت به استاندارد تبدیل می شود اما در کشورهای جهان سوم محصول بعد از تولید انبوه به فکر دریافت استاندارد می افتد.

 

وی افزود: با انعقاد این تفاهمنامه که با معاونت علمی در راستای اعطای گواهینامه انطباق به شرکت های دانش بنیان داشته ایم، مشکل برطرف خواهد شد و به دنبال این هستیم که هر کالا، استاندارد انطباق داشته باشد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics