تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا وزیر اقتصاد گزارش اعلام جرم خودروهای ثبت سفارش جعلی را ارائه نمی‌کند؟

در حالی روز گذشته ابلاغیه جدید وزیر اقتصاد در خصوص ممنوعیت ترخیص خودروهای در گمرک مانده منتشر شد که هنوز وضعیت اعلام جرم قاچاق خودروهایی که با این ثبت سفارش جعلی وارد شده اند مشخص نیست.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز گذشته مجری تلویزیون پرسش مهمی از وزیر صنعت پرسید که خیلی مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت. اتفاقا این پرسش اساسی نکته مهم مباحث اخیر درباره فساد واردات خودرو می باشد. مجری از آقای  شریعتمداری پرسید،" اگر مستندات شما برای ارائه اسناد فساد به وزارت اطلاعات و  رئیس جمهور در بهمن ماه سال قبل درست است پس چرا آقای روحانی اخیرا برای این موضوع ضرب الاجل پانزده روزه تعیین کرد؟"

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

موضوع از آن قرار است که اصل بحث تخلفات ثبت سفارش خودروهای وارداتی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است از ماهها قبل مطرح شده بود. در واقع حداقل از 6ماه قبل گمرک در جریان ثبت سفارشهای جعلی قرار گرفته بود و از فروردین ماه این موضوع در رسانه ها مطرح شده و خیلی پیش تر از آن نه تنها مکاتبات عدم خروج بلکه اعلام جرم قاچاق آنها انجام شده بود.

 

در واقع اساسا در بهمن ماه سال قبل اطلاعات ثبت سفارشهای جعلی در اختیار گمرک و سایر مراجع (از قبیل وزارت اطلاعات) قرار گرفته بود و در واقع بسیاری از ادارات و دستگاههای اجرایی از جزییات این پرونده مطلع بوده و بر اساس ابلاغیه‌های بعدی مکلف به اجرای اقداماتی مانند اعلام جرم قاچاق علیه متخلفان نیز شده بودند.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics