تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هزینه‌یابی کیفیت خدمات حسابرسی چه اهمیتی دارد؟

استانداردها و مقررات حسابرسی، به‌ویژه استانداردهای 1 و 220 و آیین‌نامه‌ی نظارت حرفه‌ای، مؤسسه‌های حسابرسی و شاغلین انفرادی را ملزم به طراحی و برقراری سیستم کنترل کیفیت و اجرای حسابرسی با کیفیت نموده است. این الزام در پاسخ به نیاز حرفه ایجاد شده است. حسابرسی، خدمتی است اطمینان بخش که اعتبار آن، به شدت به کیفیت حسابرسی بستگی دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، با این حال، طراحی و برقراری سیستم کنترل کیفیت و انجام حسابرسی با کیفیت، نیازمند صرف منابع و هزینه‌زا است. پژوهش‌های زیادی درباره‌ی کیفیت حسابرسی انجام شده اما به هزینه‌های کیفیت، توجه زیادی نشده است. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

استانداردهای حسابرسی، تأکید ویژه‌ای بر هزینه‌های پیش‌گیری و ارزیابی دارند تا هزینه‌های شکست درونی و برونی کمینه شود. اما، با توجه به اینکه در عمل، هزینه‌یابی کیفیت انجام نمی‌شود؛ نمی‌توان گفت که در عمل، هریک از اجزای هزینه‌های کیفیت چه سهمی در کل هزینه دارند. با توجه به الزامات استانداردها، قوانین و مقررات حسابرسی و  نیاز حرفه به ارائه خدمات با کیفیت، هزینه یابی کیفیت در موسسه های حسابرسی مفید به نظر می‌رسد.

 

 

پژوهشگران مقاله‌ی حاضر که در شماره‌ی چهل و یکم حسابدار رسمی منتشر شده است، عبدالله آزاد، حسابدار رسمی، محمدحسین ودیعی نوقانی و بهزاد کاردان، اعضای هیأت علمی حسابداری در دانشگاه فردوسی مشهد هستند.
 

برای دریافت مقاله کلیک کنید

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

لعیا حیدری |   1399/05/14 20:01:23   |
0     0
، طراحی و برقراری سیستم کنترل کیفیت و انجام حسابرسی با کیفیت، نیازمند صرف منابع و هزینه‌زا است. پژوهش‌های زیادی درباره‌ی کیفیت حسابرسی انجام شده اما به هزینه‌های کیفیت، توجه زیادی نشده است. استانداردهای حسابرسی، تأکید ویژه‌ای بر هزینه‌های پیش‌گیری و ارزیابی دارند تا هزینه‌های شکست درونی و برونی کمینه شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics