تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضابطه گذاری و نظارت بر حرفه حسابداری و حسابرسی در شماری از کشورهای جهان

شرکتهای سهامی عام:طبق قانون بورس اوراق بهادر 1934، کمیسیون اوراق بهادر و بورس(SEC) نهاد قانونی تدوین استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی برای شرکتهای سهامی عام آمریکا است.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، ولی از آغاز، سیاست این کمیسیون در ادای این وظیفه اتکا به نهادهای بخش خصوصی بوده است. از این رو، این مسئولیت از 1936 تا 1959 به "کمیته رویه حسابداری(CAP)" و از 1959 تا 1973 به "هیات اصول حسابداری(APB)" واگذار شده بود، که هردو، توسط "انجمن حسابداران رسمی آمریکا(AICPA)" تشکیل شده بودند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پس از راه اندازی "بنیاد حسابداری مالی(FAF)" (در سال 1972)نیز این مسئولیت بر عهده "هیات استانداردهای حسابداری مالی(FASB)" گذاشته شد. بنابراین، هم اکنون طبق ظوابط SEC شرکتهای سهامی عام آمریکا موظفند حسابداری و گزارشگری مالی خود را طبق ظوابط و لستانداردهای مصوب FASB انجام دهند. البته در مواردی که SEC صلاح بداند می تواند رعایت ظوابطی فراتر از مصوبات FASB را به شرکتهای سهامی عام تکلیف کند.


لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد ضابطه گذاری و نظارت بر حرفه حسابداری و حسابرسی در شماری از کشورهای جهان اینجا کلیک کنید.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics