تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد تقاضای جهانی برای امنیت سایبری

بسیاری از ما اغلب روزها از گزارش‌هایی مطلع می‌شویم که از واقعیت‌های خطرناک و عواقب ناشی از حملات سایبری خبر می‌دهند. این در شرایطی است که بدون داشتن یک نیروی دفاعی اثربخش در کسب‌وکارهای جهانی، در مقابل این حملات سایبری با تهدید گسترده‌ی داده‌هایی روبرو هستیم که منافع صدها هزار سازمان را در برگرفته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، تقاضای جهانی برای امنیت سایبری تا سال 2019 رشد زیادی پیدا خواهد کرد، به همین دلیل نیاز به متخصصان امنیت سایبری حرفه‌ای یک مسئله‌ی حیاتی است. از این رو، حسابرسان داخلی باید از برخی مهارت های اساسی مورد نیاز در امنیت سایبری به عنوان حرفه‌ای که توانایی ارزیابی اثربخشی کنترل‌های داخلی سازمان را دارد، برخوردار باشند تا در عین برخورداری از دانش و موقعیت برخورد با ریسک‌های بالقوه‌ی کسب‌و کارهای تجاری، به مهارت‌های لازم برای مقابله با ریسک‌های امنیت شبکه و اینترنت نیز مجهز باشند. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

یک حسابرس داخلی به‌منظور تجهیز به این مهارت‌ها، باید با پروژه‌های امنیت سایبری در شرکت خود تعامل برقرار کند. چراکه شرکت‌ها به دنبال برقراری تعادل بین قدرت فنی و مهارت های نرم افزاری در تیم امنیت شبکه‌ی خود هستند، تا بتوانند بین مسائل مربوط به شبکه و مدیریت پایگاه داده‌ها و درک روش‌ها و فرآیندهای کسب و کار، ارتباط مناسب برقرار کنند. 

 


نتایج برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، مهارت‌های امنیت سایبری، دومین حوزه‌ی دچار کمبود استعدادها در پی‌رشد بازارهای هوشمند نوظهور است. به ویژه صنعت بانکداری که یک حوزه‌ی بسیار با اهمیت است و نیازمند متخصصانی است که ضمن درک کنترل‌های داخلی اجرایی، قادر باشند تا نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی نمایند.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics