تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای ورود به بورس به چه مقدار نقدینگی نیاز دارید

حداقل سرمایه برای ورود به بازار سهام می‌ تواند به ‌اندازه قیمت یک سهم شرکتی که قصد دارید بخرید به ‌اضافه کارمزد خرید آن باشد.

 

حداقل سرمایه برای ورود به بورس تهران می ‌تواند کمترین مقدار ممکن حتی ۱۰۰۰ تومان باشد. هیچ محدودیتی برای خرید و فروش در بازار سهام وجود ندارد. اگر نگاهی به تابلو معاملات سهام بیندازید می ‌بینید که سهم یک شرکت می ‌تواند کمتر از ۱۰۰ تومان یا چند هزار تومان باشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاریبازار سرمایه(سنا)، شما می‌ توانید به سامانه آنلاین کارگزاری خود مراجعه کنید، ۱۰۰۰ تومان پول به ‌حساب خود واریز کنید و تعداد ۹ سهم ۱۰۰ تومانی یک شرکت را بخرید. با احتساب کارمزد خرید، پولی که شما در بورس سرمایه گذاری کردید کمتر از ۱۰۰۰ تومان است.

 

بنابراین همان ‌طور که می ‌بینید حداقل سرمایه برای ورود به بازار سهام می‌ تواند به ‌اندازه قیمت یک سهم شرکتی که قصد دارید بخرید به ‌اضافه کارمزد خرید آن باشد. اگر سهم شرکت ۱۰۰ تومان است، حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این سهم چیزی در حدود 100.5 تومان و اگر سهم شرکت ۶۰۰۰ تومان است، حداقل سرمایه لازم چیزی در حدود ۶۰۳۰ تومان است.

 

اما نکته مهم ‌تر از حداقل سرمایه لازم برای ورود به بازار سهام این است که شما اجازه ندارید همه پس انداز و دارایی های خود را وارد این بازار کنید.

 

شما ابتدا باید دارایی ها و بدهی های خود را حساب کنید. سپس به سراغ درآمدها و هزینه های ماهیانه خود بروید. اگر مخارج ماهیانه شما ۵۰۰ هزار تومان است، باید حداقل به‌اندازه ۶ تا ۱۲ برابر آن (بین ۳ تا ۶ میلیون تومان) را در یک حساب کاملاً مطمئن بانکی سپرده گذاری کنید تا در صورت وقوع حوادث غیرمنتظره و پیش‌ بینی‌ نشده مثل از دست دادن شغلتان، فرصت این را داشته باشید که شغلی جدید پیدا کنید و در آن مدت مخارج خود را از محل پس اندازتان در حساب بانکی مطمئن پرداخت کنید و زندگی عادی و روزمره شما دچار آشفتگی شدید نشود.

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics