تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه گذاری ارزشمندتر از پس انداز

با دانستن اطلاعات اولیه سرمایه گذاری می ‌توانید آینده ‌ای مطمئن برای خود ایجاد کنید. این کار نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد و هرکسی می ‌تواند به‌ سادگی آن را بیاموزد پس به خود اعتماد داشته باشید.

 

سرمایه‌گذاری یکی از امور بسیار مهم در زندگی هر فردی است. اهمیت این امر آن‌ چنان زیاد است که باید از همان کودکی به افراد آموزش داده شود. متاسفانه چنین کاری در جامعه ما نه تنها در کودکی انجام نمی‌ گیرد بلکه حتی افراد بزرگسال بسیاری به دلیل دانش اندکشان در این زمینه دچار مشکلات مالی فراوانی هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری بازار سرمایه(سنا)، سرمایه‌ گذاری تنها برای افراد با حقوق و درآمد زیاد یا اشخاصی با ارث و پولی که از قبل در اختیار دارند نیست. این کار برای هر شخصی در هر شرایطی لازم است. اما برای اینکه بدانیم چگونه سرما‌یه‌ گذاری کنیم و تکیه ‌گاهی مطمئن برای آینده‌ خود ایجاد کنیم در ابتدا باید درکی کلی از مفهوم تجارت به دست بیاورید.

 

 با دانستن اطلاعات اولیه می ‌توانید آینده ‌ای مطمئن برای خود ایجاد کنید. این کار نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد و هرکسی می ‌تواند به‌ سادگی آن را بیاموزد پس به خود اعتماد داشته باشید.

 

ذخیره کردن پول یکی از کارهایی است که اکثر والدین به فرزندان خود گوشزد می‌کنند اما آیا تنها پس ‌انداز کردن می ‌تواند موجب پیشرفت و ایجاد آینده ‌ای روشن‌تر شود؟ جواب این سؤال خیر است با هر درآمدی هم که داشته باشید کم یا زیاد پس ‌انداز تنها برای مواقع ضروری و به قولی روز مبادا مفید است و نمی توان به آن به‌ عنوان تکیه‌ گاهی مطمئن برای آینده نگاه کرد.

 

 اما چرا هیچ ‌وقت کسی به ما توصیه نمی ‌کند که پول ‌هایتان را سرما‌یه‌ گذاری کنید؟ خب شاید جواب این سؤال در همان آموزش غلط (البته اگر آموزشی در اصل بوده باشد) ریشه دارد. احتیاط و میل به پیشرفت دو روی یک سکه ‌اند اما روی سومی هم وجود دارد و آن لبه ‌ سکه است که میانه ‌روی است به این معنی که سرمایه ‌گذاری کنید اما با احتیاط!

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

چگونه می ‌توان در سرمایه‌ گذاری محتاط عمل کرد؟ سرمایه‌ گذاری کاری بلند مدت و آینده ‌نگرانه است و دست آوردهای آن در آینده‌ ای نه‌ چندان نزدیک خود را نشان می‌ دهند. به همین علت باید در این امر صبور باشید حوصله به خرج دهید. اولین کاری که باید انجام بدهید کسب اطلاعات در مورد بازار است. اگر در شهری کوچک زندگی می ‌کنید که ساخت ‌ وساز در آن بسیار کم است و بیشترین خرج مردم در لوازم روزمره و پوشاک و احتیاجات اولیه است پس گذاشتن تمام پولتان در ساختمان ‌سازی کاری درست نخواهد بود.

 

شما باید سرمایه خود را در راهی خرج کنید که در آینده از آن سود نصیب شما بشود. البته هیچ سرمایه ‌گذاری بدون ریسک نیست اما می ‌توان این ریسک را تا حد زیادی کاهش داد. برای مثال بهتر است تمام پولتان را روی یک چیز نگذارید. بلکه با بررسی بازار در چند مورد که به نظر سود‌آور هستند سرمایه ‌تان را تقسیم کنید.

 

مثلاً اگر قصد دارید در زمینه پوشاک سرمایه ‌گذاری کنید می ‌توانید بخشی از سرمایه ‌تان را روی لباس‌ هایی که در هر فصلی خریداری می‌ شوند بگذارید و مقداری از آن را هم روی لباس ‌هایی که مختص یک فصل هستند ولی در همان مدت کوتاه فروش خوبی دارند. به این شکل حتی اگر در یکی از زمینه ‌ها سودی نداشته باشید تمام ژتون‌ هایتان نمی ‌سوزد.

 

یکی از راه ‌های مطمئن سرمایه‌ گذاری کردن در چیزی است که خودتان بهتر می‌ شناسیدش. مثلاً اگر شما هیچ اطلاعی از بقالی و اداره کردن آن ندارید اشتباه ‌ترین کار ممکن این است که بقالی بگذارید. خودتان را با این فکر که بقالی از آن چیزهایی است که همه به آن نیاز دارند گول نزنید هر کاری قلقی دارد. در عوض اگر شما مثلاً از کامپیوتر و انواع نرم‌ افزارهای و … آن به‌ خوبی سر در می‌ آورید و اطلاعات خوبی هم درباره‌ آن دارید و همیشه اخبار مربوط به آن را دنبال کرده ‌اید بهتر است در همین زمینه سرمایه ‌گذاری کنید.

 

سرمایه‌گذاری ‌های راحت‌ تر و امن‌ تری هم هستند که اکثر مردم این راه ‌ها را می‌ شناسند و بر می‌گزینند برای مثال خواباندن پول در بانک و گرفتن سود آن از بانک و یا خرید اوراق قرضه و سهام شرکت‌ هاست.

 

بسیاری هم پول خود را در خرید خانه، زمین، باغ، ماشین، طلا و … خرج می‌ کنند. شما می ‌توانید با مراجعه به یک کارگزار بورس به‌ راحتی سهام یک شرکت را تهیه کنید که ثبات بیشتری داشته باشد. برای این کار مشاوران مالی به شما توصیه‌ های خوبی درباره خرید اوراق قرضه هم می‌ کنند که به نسبت سهام شرکت‌ ها از ریسک کمتری برخوردار است.

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics