تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ممنوع المعامله S چیست؟

ممنوع المعامله s نیز یکی از این ممنوعیت هاست که در آن، کلیه کدهای سهامداری که در طول مدت 2 سال با ارزش دارایی بیشتر از پنجاه میلیون تومان اقدام به فروش سهام نکرده باشند، ممنوع المعامله s می شوند.

 

 

ممنوع المعامله بودن، به حالتی گفته می شود که یک سهامدار امکان معامله را به دلایل مختلف در بازار سهام از دست می دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری بازار سرمایه(سنا)، ممنوع المعامله s نیز یکی از این ممنوعیت هاست که در آن، کلیه کدهای سهامداری که در طول مدت 2 سال با ارزش دارایی بیشتر از پنجاه میلیون تومان اقدام به فروش سهام نکرده باشند، ممنوع المعامله s می شوند.

 

بدین ترتیب، سهامدارانی که مشمول ممنوع المعامله s  می شوند، اجازه فروش ندارند اما خرید برای این کدها بلا مانع است. برای رفع انسداد این کدها می بایست، با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت احراز هویت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنید.

 

از طرفی، مراجعه به تارنمای این شرکت ،دریافت فرم رفع ممنوع المعامله S ، تکمیل آن و گواهی امضاء در دفاتر اسناد رسمی و ارسال آن به همراه تصویر شناسنامه وکارت ملی الزامی است.

 

برنامه ممنوع المعامله S ، طی دستور سازمان بورس و اوراق بهادار از سال 1391، مبنی بر محفاظت از دارایی راکد سهامداران تهیه و اجرا شده است و در بازه های زمانی یک ماهه در انتهای هر ماه اجرا می شود.

 

این برنامه به طور منظم از سال 91 آغاز شده است ولی در سال 86 و 87 نیز در برخی موارد اعمال شده است.

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعید میرجلیلی |   1398/05/17 07:57:23   |
0     0
برای رفع انسداد کدهای بورسی، با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت احراز هویت و تکمیل فرم های مربوطه باید اقدام نماییم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/17 19:32:55   |
0     0
کد سهامداری یا کد بورسی عبارت است از شناسه‌ای واحد که متشکل از تعدادی حرف و عدد است. هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی در سامانه اطلاعاتی بورس، بوسیله‌ی این کد شناسایی می‌شود. اشخاص با این کد، قادر به خرید و فروش سهام صرفاً به صورت حضوری در بورس اوراق بهادار خواهند بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/06/05 19:56:53   |
0     0
سهامدارانی که مشمول ممنوع المعامله s می شوند، اجازه فروش ندارند اما خرید برای این کدها بلا مانع است. برای رفع انسداد این کدها می بایست، با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت احراز هویت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics