تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سامانه‌ی رافوس راه اندازی شد

سامانه رافوس که توسط تیم تحلیل وتوسعه مدیریت فناوری سازمان و به صورت داخلی تهیه شده است وظیفه پوشش کامل فرآیندهای پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی و اعطای مجوز به‌عنوان مؤسسات معتمد سازمان بورس را برعهده دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس از راه اندازی سامانه رافوس در نمایشگاه الکامپ بیست وسوم خبر داد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس اظهار داشت: اتخاذ تدابیر لازم جهت پیش‌گیری از وقوع تخلفات در حوزۀ حسابرسان و حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در این حوزه و همچنین نظارت بر حسن اجرای قانون و مقررات مربوطه، مدیریت فناوری سازمان را بر آن داشت که با همکاری اداره حسابرسی و گزارشگری مالی نسبت به توسعه سامانه ای نظارتی، اقدام کند.

 

وی در ادامه افزود: سامانه رافوس که توسط تیم تحلیل وتوسعه مدیریت فناوری سازمان و به صورت داخلی تهیه شده است وظیفه پوشش کامل فرآیندهای پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی و اعطای مجوز به عنوان مؤسسات معتمد سازمان بورس را برعهده دارد.

 

دهقان درباره دیگر امکانات این سامانه گفت: پوشش فرآیند های درخواست پذیرش مؤسسات و شرکا، ثبت تخلفات و صورتجلسات کمیته های پذیرش، ارتباط با سامانه کدال به منظور ارسال و دریافت اطلاعات مرتبط با حسابرسان درفرآیندهای پذیرش و پس از آن، تولید بیش از 70 گزارش متنوع کارشناسی و مدیریتی به منظور ارائه‌ی آخرین وضعیت حسابرسان و فرآیندهای طی شده وت ولید خروجی های با فرمتهای مختلف در گزارشات، کنترل و سطوح دسترسی مختلف و کاربر پسند بودن و واکنش گرا، جستجوهای هوشمند،سرعت بالا ، بهره گیری از قابلیتهای این سامانه است.

 

همچنین مدیر پروژه و تحلیگر سامانه رافوس در این زمینه تصریح کرد: فازهای آتی این پروژه شامل توسعه زیر سیستم درخواست پذیرش، ارتباط با سرویس ثبت واحوال به منظور احراز هویت شرکا وسایر کارکنان موسسات حسابرسی، ارتباط با سامانه شکایات وتخلفات و افزودن برخی از ویژگی های جدید به زودی شروع خواهد.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics