تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فیلم Big Short گویشی جدید از بحران مالی آمریکا

فیلم Big Short یکی از بهترین فیلم های سال به شمار می رود. اثری که فیلمنامه قدرتمندی دارد و دیالوگ های ماندگار فراوانی در آن شنیده می شود. بازی های عالی بازیگران نیز به رشد فیلم کمک شایانی کرده است.

 

فیلم رکود بزرگ(Big Short) یکی از فیلم های موفق سال 2015 میلادی بود که توانست علاقمندان به حوزه بازارهای مالی را به خود جذب کند و بحران مالی 2008 میلادی را کاملا ریشه یابی کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری بازار سرمایه(سنا)، فیلم The Big Short اثر آدام مک کی است که به شرح وقایع بازار پیچیده بورس و مسببان بحران پرداخته است. داستان درباره گروهی از فعالان بخش اقتصادی است که پیش از به وقوع پیوستن بحران اقتصادی در سالهای 2007 - 2008 سقوط بازار مسکن را پیش بینی کرده بودند و تصمیم گرفتند تا بر روی سقوط ارزش سهام شرکت های مرتبط سرمایه گذاری میلیاردی انجام داده و سپس نظاره گر نابودی آنان شدند تا از این طریق سودهای کلان میلیاردی نصیبشان شود.

 

در چند سال گذشته آثار مختلفی درباره بحران مالی در آمریکا ساخته شده است. از جمله این فیلمها می توان به « کمپانی مردان » اشاره کرد که روایتگر زندگی افرادی بود که پس از بحران اقتصادی بیکار شده بودند. امسال نیز فیلم « 99 خانه » به کارگردانی رامین بحرانی درباره کسانی بود که مسکن خود را در جریان بحران اقتصادی از دست داده بودند و در زندگی به مشکلات عدیده ای برخورد می کردند. اما فیلم Big Short برخلاف آثاری که با تمرکز بر روی قربانیان این اتفاق ساخته شده است، درباره کسانی است که نقش بزرگی در شکل گیری این بحران داشته اند و از به راه افتادن این رویداد ناخوشایند، سودهای کلانی به جیب زدند.

 

این فیلم، به تلخی آثار ساخته شده گذشته درباره بحران اقتصادی نیست. آدام مک کی که در اصل یک کمدی ساز است و تمام فیلم هایی هم که تابه حال ساخته در این ژانر خلاصه شده، در به تصویر کشیدن این بحران بار دیگر به زبان کمدی اتکا کرده است. اما جنس کمدی فیلم مزبور، در مقایسه با ساخته های پیشین مک کی که بیشتر مبتنی بر " کمدی هجو " بوده، فاصله بسیار زیادی دارد و یک جهش موفق بزرگ در کارنامه هنری وی محسوب می شود.

 

فیلم Big Short  یکی از بهترین فیلمهای سال به شمار می رود. اثری که فیلمنامه قدرتمندی دارد و دیالوگ های ماندگار فراوانی در آن شنیده می شود. بازی های عالی بازیگران نیز به رشد فیلم کمک شایانی کرده است.

 

شاید بهتر بود که سازندگان به وجه شیطانی شخصیت های داستان و نتایج تصمیماتشان که منجر به نابودی خانواده های بسیاری شد، توجه بیشتری می کردند (نه به آن صورت که در فیلم به تصویر کشیده می شود) تا حس همراهی مخاطب با این شخصیت ها را از بین رود.

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics