تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

3 دانشگاه مراکشی به فساد و قاچاق مدرک متهم شدند

بر اساس حکم پیش‌نویس دادگاه حسابرسی مراکش، سه دانشگاه این کشور متهم به قاچاق مدرک تحصیلی و فساد در سال 2016 هستند.

 

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، سه دانشگاه مراکشی به نام‌های "محمد V" در رَباط، پایتخت این کشور، "عبدالمالک اسعدی" در استان طنجه تطوان و دانشگاه "حسن I" در شهر سطات، براساس حکم دادگاه متهم به فساد اداری و قاچاق مدرک تحصیلی هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 با توجه به زمان داده شده برای ارسال پاسخ به اتهامات، توسط این دانشگاه‌ها به دادگاه، روسای این سه دانشگاه از تعطیلات تابستانی خود صرف نظر کرده‌اند.

 

این سه مقام رسمی دانشگاه و همکاران نزدیک آنها مجبور به پاسخگویی به مشاهدات و اظهارات قضات دادگاه حسابرسی در طرح پیش نویس گزارش سال 2016 در مدت زمان مشخص شده هستند.

 

پایگاه خبری "اخبار الیوم" توضیح داد که سه دانشگاه در ازای دریافت مبالغ مختلف مدارک تحصیلی دانشگاهی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. این پایگاه اضافه کرد که این اتهام بسیار جدی است.

 

یکی از روزنامه‌های مراکش نوشت: فساد در سیستم دانشگاه و روسای دانشگاه‌ها پایان نمی‌یابد. تعدادی از استادان همچنین در معرض تقلب و فساد قرار گرفته‌اند و خدمات خود را به دانشجویان در ازای پرداخت پول ارائه می‌دهند.

 

این روزنامه افزود: این موضوع تصویر بین المللی دانشگاه‌های مراکش را که اکنون درگیر مشکلات عدیده‌ای شده‌اند، خدشه دار می‌کند.

 

فساد در نظام آموزشی تاثیر قابل توجهی در عملکرد و کیفیت آموزش و پرورش ارائه شده به دانش آموزان دارد، که منجر به عدم توانایی فارغ التحصیلان در ورود به بازار کار به طور موثر می‌شود.

موارد تخلفات و فساد اداری در نظام آموزشی مراکش در حال افزایش و شیوع است.

اخیرا وزارت آموزش و پرورش مراکش، هفت مقام ملی رسمی خود را از کار تعلیق و محروم کرد و حقوق دریافتی‌شان را مسدود کرد. این اقدام بر این ادعا بنا شده که این افراد در بودجه‌های مقرر برای برنامه اضطراری ناتوانی آموزشی بین سال‌های 2009 تا 2012 را دست برده‌اند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics