تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سازمان امور مالیاتی: فرآیند تشخیص حساب‌ها و تراکنش‌های مشکوک، برعهده‌ی حسابرسان حرفه‌ای است

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اعلام این‌که اکنون پرونده‌های مالیاتی افراد براساس تعداد شغل‌هایی است که برعهده دارند، گفت: به ازای هر شغل یک پرونده‌ی مالیاتی در این سازمان وجود دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، علی رستم‌پور روز چهارشنبه 22 دی‌ماه در نشست کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق ایران گفت: درصورت وجود چند پرونده مالیاتی از یک فرد، او احضار شده و توضیحات لازم را ارایه می‌دهد و در این رابطه ملاک بررسی‌ها، اظهارات اوست. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی هدف از اجرای این دستورالعمل را «کشف جرم‌های مالی مانند رشوه‌خواری، پولشویی، فساد مالی و مبارزه با فرار مالیاتی» بیان کرد. رستم پور تأکید کرد: حفظ شفافیت لازمه‌ی فعالیت اقتصادی است و دسترسی به اطلاعات حساب‌ها می‌تواند شفافیت لازم را ایجاد کند.

 

 

وی اضافه کرد: فرآیند تشخیص حساب‌ها و تراکنش‌های مشکوک، برعهده حسابرس‌های حرفه‌ای بوده و پس از مشخص شدن حقیقی بودن یا حقوقی بودن صاحب حساب، پرونده فرد وارد پروسه بررسی می‌شود.

 

رستم پور تأکید کرد: همه مراحل بررسی در این رابطه به صورت محرمانه صورت می‌گیرد و چنانچه مشخص شود تراکنش انجام شده براساس پولی بوده که مشمول مالیات نمی‌شود، مانند سهم‌الارث، اجاره ملک، طلب قبلی، دریافت تسهیلات و مواردی ازاین‌دست، پرونده موردنظر از پروسه بررسی‌ها خارج خواهد شد.

 

وی نسبت به وجود برخی ابهامات در مورد تعداد سال‌های مورد بررسی در این دستورالعمل توضیح داد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده تراکنش‌های مربوط به سال گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics