تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تغییرات هدفمند در استانداردهای حسابداری توسط هیأت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا

هیأت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا FASB، مجموعه اصلاحات محدودی را برای شفاف‌سازی استانداردهای مختلف حسابداری منتشر کرد. این اصلاحات، برخی تناقض‌های میان استانداردهای مختلف را از میان برمی‌دارد و بلافاصله بر صورت‌های مالی اثر می گذارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، برخی از این تغییرات با هدف ترویج استفاده‌ی نامتناقض از واژه‌هایی مانند قراردادهای بیمه‌ی مشارکتی و بیمه‌ی اتکایی بازیافتنی، یا حذف واژه‌ی بدهی از واژه‌نامه‌ی  FASB است. تغییرات دیگر، تفاوت‌های بین رویکرد ارزش‌گذاری و تکنیک‌های ارزش‌گذاری را در استانداردهای اندازه‌گیری ارزش منصفانه، شفاف می‌سازد.

 

راسل گلدمن رئیس هیأت مدیره‌ی هیأت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا طی بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، تغییرات تکنیکی در استانداردها قصد دارد تا درک این استانداردها و پیاده‌سازی راهنماها در راستای حوزه‌های مهم اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری را آسان‌تر سازد. بر همین اساس از ذی‌نفعان درخواست می‌شود، به بازنگری دیدگاه‌های خود در زمینه‌ی این تغییرات بپردازند. فهرست کامل این اصلاحات، همراه با جزئیات آن درباره‌ی تاریخ تاثیرآن بر صورت‌های مالی و گذار به سمت آن‌ها، در سایت هیأت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا در دسترس است.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics