تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تاثیر ارائه خدمات اطمینان بخشی ترکیبی توسط گروه‌های مختلف بر فرآیند حسابرسی داخلی

خدمات اطمینان بخشی ترکیبی عبارتی است که در چندین سال اخیر بارها و بارها شنیده شده است. این عبارت بیانگر رویکردی هماهنگ شده و ترکیبی از سوی تمام گروه‌هایی است که اطمینان می‌دهند آیا نحوه‌ی برخورد مدیریت با ریسک‌های کلیدی سازمان به شکلی مناسب و منطقی صورت می‌پذیرد یا خیر.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، این فرآیند مانند فرآیند مدیریت ریسک برای سالیان متمادی توسط سازمان‌های موفق اجرا می‌گردد. امروزه گروه‌های مختلفی در یک سازمان، در سایه‌ی چتر حاکمیت شرکتی فعالیت دارند که بعضاً شاهد تداخل در مسئولیت این گروه‌ها و تیم‌های کاری در سازمان‌ها هستیم. تیم حسابرسان داخلی، تیم مدیریت منابع سازمانی، تیم امنیت اطلاعات، تیم ناظر بر اجرای قانون ساربینز- آکسلی و بسیاری از تیم‌های کاری دیگر،  در یک سازمان به سمت یک هدف مشترک برای ارائه‌ی خدمات مشاوره و اطمینان بخشی به مدیریت در راستای حمایت از تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند کاهش ریسک در تلاش اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این در شرایطی است که تمام این تیم‌ها تمایل دارند در یک دژ جداگانه به فعالیت بپردازند و این موضوع باعث استیصال تیم حسابرسی داخلی در اجرای اثر بخش فرآیند اطمینان بخشی خواهد شد.

 

بر اساس به‌روز رسانی های اخیر استانداردهای انجمن حسابرسان داخلی IIA، ما باید با ترکیب تلاش‌های گروه‌های مختلف در برنامه ریزی حسابرسی و گزارش‌گری کمیته حسابرسی ، از پوشش مناسب و به حداقل رساندن تکرار فعالیت‌ها، اطمینان حاصل نماییم. هدف از توجه انجمن حسابرسان داخلی به این موضوع افزایش آگاهی از تغییرات اخیر استانداردهای حسابرسی داخلی در زمینه‌ی خدمات اطمینان بخشی، شناسایی فرصت‌ها برای اتخاذ فرآیندهای اطمینان بخشی ترکیبی( توسط گروه‌های مختلف) و یافتن فرصت‌هایی به منظور استفاده‌ی اهرمی از فن‌آوری برای تسهیل فرآیند خدمات اطمینان بخشی ترکیبی است.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics