تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازهم ارزش سرقفلی در شرکت‌های امریکایی کاهش یافت

شرکت های عمومی آمریکا با 57 میلیارد دلار کاهش ارزش سرقفلی، رکورد کاهش ارزش در سال گذشته را شکستند. بر طبق تازه‌ترین مطالعات، میزان کاهش ارزش سرقفلی در مقایسه با سال گذشته بیش از 2 برابر شده است. این بررسی که توسط شرکت مشاوره و ارزیابی مالی داف و فلپس Duff & Phelps صورت گرفته است، نشان می دهد این رقم بالاترین میزان کاهش ارزش است، که از زمان بحران مالی رخ داده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، برای دومین سال متوالی صنعت انرژی بیشترین میزان کاهش ارزش را تجربه کرده است، به‌طوری‌که میزان کاهش ارزش سرقفلی در این صنعت از 5.8 میلیارد دلار در سال 2014 به 18.2 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است. پس از آن، صنعت فناوری اطلاعات یک کاهش ارزش سه برابری نسبت به رقم 12.9 میلیارد دلار در سال 2014، را تجربه کرده است.

 

هیئت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا درپی تحقق این کاهش در ارقام مربوط به ارزش سرقفلی، برای محاسبه‌ی ساده‌تر کاهش ارزش سرقفلی، تغییراتی را در نحوه‌ی محاسبات آن پیشنهاد داده است، نتایج نظر سنجی به عمل آمده از شرکت های عمومی آمریکا در خصوص این تغییرات ، نشان می‌دهد حدود 82 درصد شرکت های پاسخ دهنده در این نظر سنجی از این پیشنهاد جدید حمایت می کنند.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics