تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تقلب در شرکت‌های کوچک اثر مخرب‌تری برجای می‌گذارد

بسیاری از فعالان در عرصه‌ی شرکت‌های کوچک یا شرکت‌های نوپا startup معتقدند که کسب‌وکارشان از عدم‌کفایت یا نبود سیستم‌های کنترل داخلی آسیب می‌بیند. بنا به گزارش اخیر انجمن رسمی بازرسان تقلب ACFE، به‌رغم این‌که شرکت‌های کوچک برنامه‌ی ضدتقلب را به شیوه‌ای گسترده‌تر نسبت به شرکت‌های بزرگ ، اجرا می‌کنند، نتایج حاکی از آن است که میانه‌ی زیان‌هایی که در شرکت‌های کوچک رخ می‌دهد مشابه شرکت‌های بزرگ است

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، چون شرکت‌های کوچک نیز از وقوع تقلب‌ها آسیب می‌بینند، توسعه‌ی برنامه‌های ضد تقلب، موضوعی حیاتی به نظر می‌رسد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مزایای اصلی یک سیستم کنترل داخلی قوی برای این قبیل شرکت‌ها، عبارتند از:

1-    کنترل‌های داخلی می‌توانند از وقوع تقلب جلوگیری کنند. به گزارش انجمن رسمی بازرسان تقلب، میانه‌ی ارقام زیان‌های شرکت‌های کوچک ناشی از تقلب حدود 150 هزار دلار در سال بود. یک سیستم کنترلی مناسب می‌تواند از وقوع آن یا قرار گرفتن شرکت در خط قرمز، که به دلیل افزایش این تقلب‌ها رخ می دهد، جلوگیری کند.

 

2-    کنترل‌های داخلی می‌توانند از شهرت شرکت محافظت کنند. شرکت‌هایی که به دلیل کیفیت عملیات، محصولات و خدمات‌شان سال‌هاست ، شناخته شده و مشهور هستند و به دلیل این شهرت از مشتریان و کارکنان وفادار برخوردارند، با وقوع یک تقلب با کاهش شدید فروش یا از دست دادن بازار روبه‌رو می‌شوند.به همین دلیل است که کنترل‌های بازدارنده می‌توانند از وقوع چنین پیامد‌هایی جلوگیری کنند.

 

3-    کنترل‌های داخلی به سودآوری کمک می‌کنند. کنترل‌های داخلی مناسب کمک می‌کند تا شرکت اطمینان حاصل نماید، فرآیندها به درستی اجرا می‌شوند. بی‌تردیدکارایی و بهره‌وری بیشتر عملیات به سود بالاتر منجر خواهد شد و شرکت از شانس لازم برای بهبود کیفیت خود از طریق فرآیندهای شرکت برخوردار خواهد بود.

 

4-    کنترل‌های داخلی به صاحبان کسب‌وکارهای تجاری و مدیران کمک می‌کند تا بفهمند در کجا ایستاده‌اند. کنترل‌های داخلی فرآیندی است که مدیران آن را طراحی و اجرا می‌کنند تا به اطمینانی معقول از برآورده شدن اهداف تعیین‌شده‌ی خود، دست یابند.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics