تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پنج دلیل برای گذار به حسابداری از راه دور

نرم‌افزارهای حسابداری از راه دور cloud accounting مانند نرم‌افزارهای متعارف حسابداری است و تنها تفاوت آن است که سرورهای بیرونی، میزبان این نرم‌افزارها است. زمانی که درباره حسابداری از راه دور صحبت می‌کنیم، نباید آن را یک انتخاب بدانیم، بلکه بهتر است به‌عنوان تغییری اجتناب‌ناپذیر به آن نگاه کنیم.

 

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، در مطالعات اخیر انجمن حسابداران رسمی امریکا، روشن شده است که 90 درصد حسابداران معتقدند که ارائه‌ی خدمات به شکل دیجیتال وجه تمایز نحوه‌ی عمل حسابداران در سال 2020 در مقایسه با حسابداران فعلی است. سرعت گرفتن تغییر شیوه‌های حسابداری از سال 2017، موجب رقابت و گذر سریع مشتریان به سمت حسابداری از راه دور خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

زمانی‌که پذیرش عمومی حسابداری از راه دور فراگیر بشود، زمان کافی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که اکنون بهترین زمان برای تغییر نحوه‌ی عمل به سمت این شکل حسابداری است. تغییر به سمت حسابداری از راه دور در کسب و کار تجاری شما انقلابی به پا خواهد کرد و چنین تغییر بزرگی ساده نیست ولی ارزش پیاده‌‎سازی را دارد.

 

مهم ترین دلایل آغاز حرکت در زمان حاضر عبارت اند از:

1-    تمایل فعلی افراد به استفاده از فضای مجازی در تمام زمینه‌ها، گذار به سمت حسابداری از راه دور را نیز هموار می‌سازد. همین شیوه‌ی استفاده کنندگان از فضای مجازی است که حسابداری از راه دور را قدرتمند می‌سازد.

 

2-    نرم‌افزارهای نگهداری دفاتر در حسابداری از راه دور، مسئولیت شما را در قبال نگهداری اطلاعات سازمان کاهش می‌دهد و به دلیل توانایی بالای این نرم‌افزارها،  یکپارچگی اطلاعات افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. اولین نسخه دفاتر آن‌لاین در سال 2001 منتشر شد و اولین پیامد منفی این دفاتر تحت نام  Xero در سال 2006 آشکار شد. ولی وجه تمایز نرم‌افزارهای حسابداری از راه دور نخستین بار در سال 2016  با ایجاد یک محیط ایمن‌تر، سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر، توانست بر بسیاری از مشکلات حسابداری فائق آید. قطعاً مشتریان دارای نیازهای پیچیده‌ی حسابداری، تغییر سریع به سمت حسابداری از راه دور را پذیرفته و از آن زمان کار شرکت‌های تهیه‌کننده‌ی این نرم‌افزارهای حسابداری، با پیاده‌سازی آزمایشی محیط جدید حسابداری برای این شرکت ها آغاز می شود.

 

3-    مزایای زیادی برای قرار دادن اطلاعات مالی در چنین هاست‌هایی وجود دارد. اولین و بارزترین این مزیت‌ها، سرعت در بازیابی اطلاعات درج شده در دفاتر است. همچنین زمانی‌که شما مستقیماً به دفاتر خود در شبکه‌ی بانکی متصل باشید، قادر خواهید بود در هر لحظه جریانات نقدی خود را ببینید. نگهداری اطلاعات شرکت شما در هاست حسابداری علاوه بر اینکه موجب بهبود فضای کسب‌وکار می‌شود، باعث می‌شود مشتریان شما بینش بهتری درباره‌ی عملکرد شرکت بدست آورند. دومین مزیت عمده‌ی این شکل نگهداری دفاتر، استفاده از دفاتر کل واحد است.تنها یک دفتر کل وجود خواهد داشت و هر یک از صفحات آن تنها به یک حساب  تعلق دارد، که این امر از سردرگمی هنگام جست‌وجوی اطلاعات می‌کاهد .آخرین مزیت این شیوه‌ی نگهداری اطلاعات این است که نرم‌افزارهای دیگر شما نیز می‌توانند با این دفاتر حسابداری در ارتباط باشند.

 

4-    احتمالاً مشتریان قدیمی شما به علت این تغییر، سروصدای زیادی به پا می کنند. اما  هیج جایی برای نگرانی وجود ندارد، ضمن اینکه تجهیز کسب‌وکار شما به سیستم حسابداری از راه دور، مورد تقاضای مشتریان جدید خواهد بود و شما باید برای آن آماده باشید.

 

5-    بیش از هزاران شیوه‌ی عمل حسابداری در بین کشورهایی که حرکت به سمت حسابداری از راه دور را به‌عنوان راه‌حل آغاز کرده‌اند، وجود دارد. اگر تاکنون چنین تغییری در جایی شکل نگرفته است، اقدامات فوری نیاز خواهد بود، چراکه رقبای شما که مستقیماً با آنها در ارتباط هستند، کسب‌وار تجاری خود را به این شیوه مجهز کرده و موفق هم بوده‌اند.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics