تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چه‌گونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی‌های پس از انجام حسابرسی را عملی کنیم

بررسی‌های پس از انجام حسابرسی یا پساحسابرسی Post-Audit یک رویکرد حسابرسی است که اسناد و مدارک پشتوانه‌ی معاملات را چند هفته یا چند ماه بعد ازانجام معاملات بررسی می‌کند. در طول اجرای بررسی‌های پس از انجام حسابرسی بر ارزیابی ضعف های کنترلی و این‌که چه‌گونه می‌توان با این شکل بررسی، از عدم رعایت کنترل ها جلوگیری کرد، تأکید بسیار می‌شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، این رویکرد فرصتی جدید در بازار کار حسابرسی فراهم می‌سازد.چراکه ارتباط با مدیریت و کمیته‌ی حسابرسی در رویکرد پساحسابرسی باعث می‌شود، حسابرس این فرصت را داشته باشد که  در طول سال  از مشتریان خود درباره‌ی نگرانی‌های آنان بپرسد و سپس به آنان اطمینان دهدکه این موارد در این نوع حسابرسی حل خواهد شد.

 

مهم‌ترین مراحلی که یک حسابرس باید در این رویکرد اتخاذ کند تا بتواند به شیوه‌ی عمل خود مفهوم بخشد، عبارت‌اند از:

1-    فراهم کردن نتایج و بازخوردهای حاصل از الگوبرداری، زیرا مشتریان مؤسسات حسابرسی اغلب خواستار این هستند که بدانند افراد چه‌گونه آن‌ها را با رقبایشان مقایسه می‌کنند.

 

2-    به جای پر رنگ کردن نتایج حسابرسی، با برگزاری جلسات مباحثه به مشتریان خود کمک کند تا مراحلی را که به‌درستی طی کرده‌اند و نقاطی را که می‌توانند در آن پیشرفت کنند دریابند.

 

3-    اسلایدهای خود را به‌ویژه زمانی که دارای ارقام زیادی است، ساده‌تر کند و به جای تأکید بر مطالب بر استفاده از نمودارها و بررسی روند آن‌ها، متمرکز شود. همچنین قبل از ارائه‌،  نسخه‌هایی از آن را در اختیار هیئت مدیره و اعضای کمیته‌ی حسابرسی قرار دهد، تا آن‌ها قادر باشند سؤالات خود را از قبل تهیه کنند و در جلسه‌ی ارائه، بر روی آن متمرکز باشند.

 

4-    سعی کند از دیدگاه‌های متفاوت کارمندان جوان‌تر مؤسسه، برای ارائه استفاده کند، چرا که مشارکت آنان به برنامه‌ریزی موفق پروژه کمک می‌کند و آنان را به رهبران موفق آینده تبدیل و مدیریت ارتباط بهتر با مشتریان را هموار می‌سازد.

 

5-    از فناوری برای بهبود کیفیت ارائه‌ی خود استفاده کند. ابزارهای نرم‌افزاری می‌توانند خلاصه‌هایی تحلیلی با کیفیت بالاتری فراهم کنند که درگیری حسابرس را با نگارش و قالب‌بندی گزارش کاهش می‌دهد. بدین ترتیبب حسابرسان می توانند زمان بیشتری را به تحلیل محتوای ارائه‌ی خود اختصاص دهند.حسابرسان با استفاده از داده های تحلیلی پیشرفته می‌توانند، به بینش های جدیدی درباره‌ی محیط کسب‌وکار تجاری مشتریان و مقایسه‌ی عملکرد آنان ، دست یابند.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics