تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی: سرقت اموال تاریخی نگران کننده نداشتیم

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی گفت: در رابطه با سرقت اموال تاریخی، موضوع جدی و نگران کننده نداشته‌ایم و حفاظت‌های ما نیز به زعم خودمان جزو حفاظت‌های اطمینان بخش بوده است.

 

سردار امیر رحمت‌اللهی، با اشاره به برنامه ریزی این یگان برای حفاظت از آثار و میراث فرهنگی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آثاری که ثبت جهانی شده یا در فهرست آثار ملی دارند تحت پوشش حفاظت‌های یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی قرار دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا چالشی در حوزه سرقت اموال تاریخی و حفاظت از میراث فرهنگی کشور وجود دارد یا خیر گفت: در رابطه با سرقت اموال تاریخی، موضوع جدی و نگران کننده نداشته‌ایم و حفاظت‌های ما نیز به زعم خودمان جزو حفاظت‌های اطمینان بخش بوده است.

 

وی با بیان اینکه تزاحم‌ها شاید مهمترین چالش موجود در این فضا باشد، گفت: ما در حقوق، کلمه‌ای به اسم «تزاحم» داریم؛ یعنی دو واحدی که در تشریع، تکوین و قانونگذاری گرچه مباینتی با یکدیگر ندارند، ولی در اجرا ممکن است باهم تلاقی پیدا کنند. از این رو بعضاً برخی از دستگاه‌های دولتی به دلیل ناآگاهی نسبت به مقررات و موازین، در رابطه با حفظ مواریث ارزشمند فرهنگی دچار سهو و اشتباه می‌شوند.

 

رحمت‌اللهی در پایان با بیان اینکه یگان حفاظت از طریق دعاوی حقوقی این موارد را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: البته در این موضوع چالشی جدی نداریم و در مواردی هم که چنین اتفاقاتی رخ داده، موفق به مدیریت موضوع شده‌ایم.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics