تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بورس‌های جهانی صعودی شدند

بورس‌های اروپایی، وال استریت و آسیایی موفق شدند آخرین دور معاملات خود را با صعود پشت سر بگذارند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، در اروپا شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۱ درصد بالا رفت. در آلمان و فرانسه نیز شاخص‌های "دکس" و "کک" به ترتیب ۰.۱۵ درصد. ۰.۱۳ درصد افزایش یافتند. این در حالی بود که برخلاف شاخص‌های بورسی، پول اروپایی باز هم نتوانست در برابر دلار عرض اندام کند و هر یورو به ۱.۱۵۳۰ دلار کاهش یافت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نگرانی‌ها از اختلافات اعضای اتحادیه اروپا بر  سر سهم بودجه‌ای خود و کاهش سفارشات کارخانه‌های آلمانی که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود از عوامل اصلی کاهش ارزش یورو به شمار می‌روند.

 

 

در آسیا شاخص "ام اس سی ای" بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۳۵ درصد افزایش یافت. شاخص "شانگهای کامپوزیت چین" ۱.۴ درصد بالا رفت و امید معامله‌گران برای جبران زیان‌های چند روز اخیر خود را افزایش داد. شاخص‌های "کسپی" بورس سئول و "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو نیز به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۶ درصد افزایش یافتند.

 

هر سه شاخص مهم بورسی وال استریت نیز افزایش یافتند. میشل مک کارتنی- استراتژیست بازار موسسه " سی ام سی" گفت: بازارهای سهام جهانی در حال لذت بردن از صورتهای مالی شرکت‌ها هستند و موقتا جنگ تجاری را فراموش کرده‌اند.

 

از سوی دیگر شاخص دلار باز هم افزایش یافت و به ۹۵.۳۳۵ واحد رسید. هر پوند به ۱.۲۹۲۰ دلار کاهش یافت و هر دلار به ۱۱۱.۳۳ ین افزایش یافت که ۰.۱ درصد بیشتر از مبادلات دیروز است.

 

در بازار کالا، بهای نفت افزایش یافت و هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در معاملات آتی با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۷۳.۹۹ دلار در هر بشکه رسید. مس نیز بدون تغییر و در سطح ۶۱۳۲.۵۰ دلار در هر تن در بورس لندن مبادله شد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics