تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص بیش از نیمی از حجم کل معاملات به بازار‌های اول و دوم

تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) فرابورس امروز میزبان معامله نزدیک به 6 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 143 میلیارد ریال بود که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

 

نخستین روز کاری این هفته در فرابورس ایران با نقل‌و‌انتقال 275 میلیون سهم در بازار اول و معامله 196 میلیون سهم در بازار دوم آغاز شد که این رقم معادل 58 درصد از حجم کل معاملات امروز بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه 20 مرداد‌ماه 97 حجم معاملات در مجموع بازار‌های فرابورس به 801 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 623 میلیارد ریال رسید که بیانگر افزایش 26 درصدی حجم معاملات نسبت به آخرین روز کاری فرابورس در هفته گذشته است.

 

معاملات سهام در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس امروز با داد‌و‌ستد بیش از 470 میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و 315 میلیارد ریال دنبال شد که نماد «ذوب» با در اختیار گرفتن حدود 23 درصد از حجم و 15 درصد از ارزش معاملات به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی صدر‌نشین این دو بازار شد.

 

سه تابلو بازار پایه نیز در روز جاری شاهد دست‌به‌دست شدن 322 میلیون سهم به ارزش 390 میلیارد بودند که نماد «شپلی» متعلق به شرکت پلی‌اکریل ایران بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

 

در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بدهی در تابلو اوراق با درآمد ثابت، با جا‌به‌جایی افزون بر 2 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 712 میلیارد ریال به پایان رسید که تغییر مالکیت 183 هزار ورقه به ارزش بیش از 139 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را برای نماد «اخزا622» رقم زد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

همچنین تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) فرابورس امروز میزبان معامله نزدیک به 6 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 143 میلیارد ریال بود که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

 

به‌علاوه، تابلو تسهیلات مسکن نیز در روزی که گذشت شاهد معامله بیش از 91 هزار ورقه به ارزش بیش از 61 میلیارد ریال بود که تسه تیر 97 با حجم معاملاتی افزون بر 29 هزار ورقه‌ای به ارزش 20 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

 

در نهایت امروز درحالیکه سه نماد «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» در مجموع بیشترین تاثیر منفی را در نزول 20 پله‌ای آیفکس سهیم بودند، شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات در ارتفاع 1479 واحدی قرار گرفت.

 

شایان ذکر است نماد‌های «هرمز»، «شاوان»، «ذوب» و «سمگا» متعلق به بازار‌های اول و دوم و نماد «انرژی3» مربوط به تابلو ب بازار پایه امروز به دلیل نوسان قیمت بیش از حد مجاز یا به منظور رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات متوقف شدند.

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics