تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حضور 500 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام دوره نظام وظیفه

مدیرکل امور ارزیابی و صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه 500 نفر برای انجام دوره نظام وظیفه به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شوند، گفت: علاوه بر آن 2 هزار نفر بر اساس تقاضای شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام دوره نظام وظیفه معرفی می‌شوند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دکتر صاحبکار خراسانی در نشست "تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان" با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرح پروژه جایگزین خدمت فعال بوده است، افزود: با توجه به اهمیت و نقش نیروی انسانی خلاق برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال، فناور، توانمندسازی سرمایه‌های نیروی انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور یکی از مسائل مهم بوده است که از سال‌های گذشته مورد توجه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری قرار داشت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی یکی از تسهیلات ارائه شده برای افراد کلیدی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی نخبگان فناور عنوان کرد و یادآور شد: این تسهیلات با عنوان «پروژه جایگزین خدمت» بوده است که طی سال‌های قبل برای شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی می‌شده است.

 

صاحبکار با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار نفر از این تسهیلات برخوردار شدند، ادامه داد: علاوه بر آن افراد تحصیل‌کرده به جای آنکه دوره نظام وظیفه خود را در یکی از نهادهای نظامی سپری کنند، می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به فعالیت شوند که تاکنون 500 نفر از این طرح بهره‌مند شدند.

 

مدیرکل امور ارزیابی و صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به یکی دیگر از تسهیلات نظام وظیفه معاونت علمی توضیح داد: در مدل دیگر برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان تقاضای نیروهای متخصص را دارند که ما با بررسی رزومه افراد، نخبگان را به این شرکت‌ها جهت انجام دوره نظام وظیفه معرفی می‌کنیم.

 

به گفته وی، این خدمت به‌زودی فعال می‌شود و با تایید مقام معظم رهبری در فاز اول 2 هزار نفر مشمول این تسهیلات می‌شوند.

 

صاحبکار همچنین تاکید کرد: طرح انجام نظام وظیفه در شرکت‌های دانش‌بنیان که مشمول 500 نفر می‌شود، در حال حاضر فعال شده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics