تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فروش 60 هزار میلیاردی محصولات دانش‌بنیان/تحریم‌ها بر فعالیت عمده شرکت‌ها تاثیری ندارد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به فروش 60 هزار میلیارد تومانی محصولات دانش‌بنیان در کشور، تحریم‌ها را بر فعالیت عمده شرکت‌های دانش‌بنیان بی‌تاثیر دانست.

 

به گزارش لحظه نگرما­­­لی تیم متفکران به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز، 23 مرداد در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و انبوه‌سازی فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 3 هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: آینده اقتصاد کشور در حال پیشروی به سمت توسعه این شرکت‌ها و رونق فروش محصولات آنهاست.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی از فروش 60 هزار میلیارد تومانی محصولات این شرکت‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان رقم بزرگی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

ستاری در ادامه با اشاره به اشتغالزایی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: در حال حاضر 300 هزار نفر بصورت مستقیم در شرکت‌های دانش‌بنیان چه در حوزه ICT و چه در سایر حوزه‌ها از جمله تجهیزات پزشکی، نانو و آزمایشگاهی مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت این شرکت‌ها در حال تزریق فرهنگ و نسل کارآفرین جدیدی به بدنه اقتصاد کشور است که تا سالیان سال می‌توان از آن بهره برد.

ستاری در خصوص حمایت‌های مالی و اعتباری از این شرکت‌ها گفت: اعطای تسهیلات قطعا گزینه مناسبی برای توسعه و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان نیست، چرا که در ادامه در بحث بازپرداخت آن دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: رویکرد در حمایت از این شرکت‌ها توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها است و در همین راستا امسال برنامه گسترده‌ای در بحث توسعه مراکز شتاب‌دهنده و صندوق‌های خطرپذیر داریم.

ستاری خاطر نشان کرد: از طرفی محیط کسب‌وکار هم باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و تا این عوامل کنار هم قرار نگیرند، مشکل شرکت‌ها مرتفع نخواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در ادامه در خصوص تاثیر تحریم‌های اخیر بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این تحریم‌ها را بر فعالیت عمده این شرکت‌ها بی‌تاثیر دانست و افزود: فعالیت عمده شرکت‌ها بویژه شرکت‌های حوزه IT به گونه‌ای است که حتی بالا رفتن قیمت دلار هم تاثیر چندانی بر فعالیت آنها ندارد.

وی افزود: تنها برخی شرکت‌ها ممکن است در بحث تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند که با پتانسیل پیش آمده برای شرکت‌ها در بحث صادرات محصولاتشان این مشکلات نیز تا حدی مرتفع می‌شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics