تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افتتاح طرح ملی آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک به پرسنل شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی

سیزدهمین همایش ملی حقوق شهروندی و اورژانس اجتماعی با حضور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از پرسنل مراکز اورژانس اجتماعی کشور برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از میزان، در چارچوب تفاهم نامه همکاری بین معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور روز دوشنبه ۱۵/۵/۹۷ اولین دوره آموزشی " طرح ملی مشترک وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور برای آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک به پرسنل شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی سراسر کشور " با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، با آموزش به پرسنل اورژانس اجتماعی استان تهران در وزارت دادگستری آغاز شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در جلسه افتتاحیه این دوره عباسی ضمن خیر مقدم و تقدیر از اهتمام سازمان بهزیستی کشور به موضوعات حقوق شهروندی و حقوق کودک، اجرای این طرح را زمینه‌ای برای توجیه بیشتر به جامعه هدف مورد اشاره در آیین نامه اورژانس اجتماعی به عنوان شهروندانی که نیاز به حمایت بیشتر دارند و همچنین آن را موجب افزایش آگاهی‌های حقوقی و قانونی کارشناسان اجتماعی دانست.

 

وی در ادامه با تحلیل محتوای اسناد داخلی و بین المللی در زمینه حقوق کودک، نکات حقوقی کاربردی در خصوص موضوعات مبتلابه در اورژانس اجتماعی در ارتباط با کودکان پرداخت و تاکید کرد: پرسنل مراکز اورژانس‌های اجتماعی در خط مقدم حمایت از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و آشنایی آنان با قوانین و مقررات حاکم بر حرفه خود و موازین حقوق شهروندی و قوانین و مقررات مربوط به حوزه حقوق کودک یک ضرورت اساسی است.

 

این طرح باید در سراسر کشور برای کلیه پرسنل مراکز اورژانس اجتماعی اجرا شود و امیدواریم که در چارچوب تفاهم نامه و همکاری مشترکی که بین وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور وجود دارد بتوانیم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم.

 

در ادامه مراسم محسنی بند پی ضمن تاکید بر هم افزایی میان دستگاه‌ها برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی به برگزاری این دوره‌های آموزشی به عنوان یکی از امور لازم و ضروری تاکید کرد.

 

وی در ادامه به تبیین چگونگی مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی و عملکردی سازمان بهزیستی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد.

 

بندپی همکاری مشترک وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی در این زمینه را بسیار ضروری دانست و آن را حرکتی بسیار مهم و تاثیرگزار در این زمینه دانست.همچنین حسین شریفی طرازکوهی یکی دیگر از سخنرانان این دوره بود که به تشریح حقوق شهروندی با توجه به وظایف و اختیارات اورژانس اجتماعی پرداخت.

 

شایان ذکر است بر اساس تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کل کشور دوره‌ی آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک برای سایر استان‌ها برگزار خواهد شد.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics