تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سوء استفاده از سمن‌ها را باید مدیریت کرد

نماینده تشکل‌های مردمی استان اصفهان گفت: عده ای بدنبال بهره وری و سوءاستفاده از نام خیریه ها هستند که باید جلوی این سوء استفاده گران گرفته شود.

 

علی قهرایی اظهار داشت: باید جلوی یکسری از غرض ورزی‌های سیاسی که به سمن‌ها تحمیل می شود، گرفته شود. وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در توسعه پایدار نقش موثری دارد، افزود: در این زمینه در حوزه محیط زیست و دیپلماسی عمومی نیاز جدی به فعالیت سمن‌ها احساس می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده تشکل های مردمی استان اصفهان با اشاره به اینکه تشکل های مردمی در روابط بین الملل و دیپلماسی تاثیر زیادی دارد، گفت: سمن ها به خوبی می توانند شکاف بین نسلی را حذف کنند و با اهداف خاص اجتماعی و فرهنگی که دارند می‌توانند شرایط را بهبود بخشند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰  سمن ثبت شده است، ادامه داد: حوزه فعالیت سمن ها متفاوت است و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، محیط زیستی، ارزش و غیره فعالیت دارند.

 

قهرایی با بیان اینکه استان اصفهان بیشترین میزان تشکل های مردمی و قدیمی ترین سمن ها را دارد، اضافه کرد: ما امروز تشکلی مردمی داریم که سابقه آن به ۷۰ سال پیش بر می گردد همچنین اولین سمن بهداشتی و درمانی کشور در استان اصفهان پایه گذاری شد.

 

وی با بیان اینکه بیمه و پرداخت مالیات چالش‌های پیش روی سمن‌های استان اصفهان است، افزود: اعضای سمن‌های استان اصفهان بیمه نبوده و برخلاف قانون از آنها مالیات دریافت می‌شود که این امر نیازمند مدیریت است.

 

نماینده تشکل های مردمی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به لحاظ کمی و کیفی جایگاه خاصی دارند، گفت: فعالیت بر محور قانون، تخصص گرا بودن، به روز بودن و فعالیت خردمندانه از ویژگی‌های مهم سمن‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics