تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

‫ انتشار به روز رسانی مهم سیسکو جهت جلوگیری از حملات IKE CRYPTO

کمپانی #‫سیسکو به روز رسانی امنیتی مهمی را در تاریخ 13 آگوست 2018 منتشر کرده که این به روز رسانی برای سیستم عامل IOS و IOS XE خود می باشد و در بسیاری از محصولات سیسکو به کار می رود.

 

این آسیب پذیری که با شماره شناسایی CVE-2018-0131 معرفی شده، یکی از حملات جدید cryptographic بر علیه پروتکل IKE می باشد که در IPSec مورد استفاده قرار می گیرد. معرفی این حمله جدید که به تازگی در مقاله ای با نام  The Dan­gers of Key Reuse: Prac­tical At­tacks on IPsec IKE  منتشر شده است، هفته ی آینده در بیست و هفتمین نشست امنیتی USENIX در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا صورت خواهد گرفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

محققین اعلام کردند که پیاده سازی این حمله بر علیه پروتکل IKEv1 در Cisco با شماره شناسایی CVE-2018-0131، در Huawei با شماره شناسایی CVE-2017-17305 ، در Clavister با شماره شناسایی CVE-2018-8753 و در ZyXEL با شماره شناسایی CVE-2018-9129 معرفی خواهند شد.

 

یکی نفز از این محققین که از دانشگاه Ruhr-University بوخوم آلمان و دو نفر دیگر از دانشگاه Opole لهستان هستند اعلام کردند که این آسیب پذیری ها را به سازندگان محصولات اطلاع داده اند که پاسخ سازندگان دستگاه های آسیب پذیر این بوده است که به روز رسانی هایی برای رفع این آسیب پذیری ها منتشر کرده اند.


در این میان که سیسکو بیشترین محصولات آسیب پذیر را دارا بوده است، مشخص شده که سیستم عامل IOS و IOS XE آسیب پذیر هستند که با شماره شناسایی CVE-2018-0131 معرفی شده است ، اما سیستم عامل نسخه IOS XR که به طور عمده تر در محصولات روترهای سیسکو مورد استفاده قرار می گیرد، به علت تفاوت در نوع کُدنویسی آن، آسیب پذیر نمی باشد.

 

امروز سیسکو به روز رسانی برای هر دو سیستم عامل خود منتشر کرد و اعلام کرد که دستگاه های دارای دو سیستم عامل فوق که دارای تنظیمات احراز هویت rsa-encr هستند آسیب پذیر می باشند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


بر اساس توضیحات سیسکو، این آسیب پذیری از راه دور به نفوذگران احراز هویت نشده این اجازه را می دهد که Encrypted Nonces از یک نشست کاری رمزنگاری شده با استفاده از پروتکل IKEv1 را با موفقیت بدست بیاورند. علت وجود این آسیب پذیری، اشتباه در عملیات Decryption در نرم افزار پاسخ دهنده می باشد.

 

نفوذگر می تواند با استفاده از یک متن رمزنگاری شده خاص که برای فرستادن به دستگاه دارای پروتکل IKEv1 طراحی شده است، اطلاعات مربوط به رمزنگاری RSA استفاده شده در آن پروتکل را بدست بیاورد. همچنین نفوذگر می تواند با بازآوری IKEv1 Nonces ها، دیتاهای رمزنگاری رد و بدل شده توسط پروتکل IPSec را که در اغلب ساختارهای VPN مورد استفاده قرار می گیرد را رمزگشایی کنند.


توصیه اکید به مدیران شبکه در سازمانها و شرکت ها می شود که سریعاً دستگاه های خود را که شامل این آسیب پذیری می شود به روز رسانی کنند.

منبع خبر: certcc.ir
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics