تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

6 مقام چینی به دلیل تولید واکسن تقلبی برکنار شدند

6 تن از مقام‌های ارشد بهداشتی و دارویی چین به دنبال بالاگرفتن رسوایی تولید واکسن تقلبی در این کشور از مقامشان برکنار شدند. رئیس اداره دارو و مواد غذایی چین به همراه چهارنفر دیگر از همین اداره و معاون موسسه ملی کنترل مواد غذایی و دارویی چین ازجمله برکنار‌شدگان هستند.

 

دولت چین در پنج سال گذشته سختگیری در بحث داروسازی و تولید مواد غذایی را بیشتر کرده و تاکید کرده است با کسانی که خطا کنند، به‌شدت برخورد خواهد کرد. در هفته‌های اخیر، تولید نوعی واکسن قلابی بیماری هاری به دلیل مخاطرات پزشکی و بهداشتی برای چین و کشورهای دیگر، واکنش‌های شدیدی در داخل کشور به‌دنبال داشته است به طوری که رهبران چین را هم به موضع‌گیری وا داشت.

 

این واکسن تقلبی مصارف بهداشتی و پزشکی دارد و توسط شرکت «چانگ شنگ چانگ چون» در استان « جی لین» چین تولید شده بود این شرکت سال گذشته نیز استاندارد واکسن «دی تی پی» را نقض کرده بود. «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین نیز پیشتر ضمن تاکید بر مجازات عاملان تولید واکسن، خواستار آن شده بود که هر پیشرفتی در این پرونده فورا را به اطلاع مردم برسد و به نگرانی‌ها و واکنش‌های مردم به درستی و با دقت پاسخ داده شود.

منبع خبر: اطلاعات
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics