تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ترامپ خواستار کمک فدرال رزرو به اقتصاد شد/انتقاد مجدد از افزایش نرخ بهره

رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه جدید بار دیگر به انتقاد از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو پرداخته است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید به رونق اقتصادی کمک کند و من از سیاست های فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره راضی نیستم.

بر اساس این گزارش وی بار دیگر چین و اتحادیه اروپا را به دستکاری عمدی در نرخ ارز متهم کرده است. این در شرایطی است که جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ اقتصادی اش موجب نگرانی های گسترده ای در بازارهای بین المللی شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

روسای جمهور آمریکا به ندرت طی دهه های اخیر از سیاست های پولی فدرال رزرو انتقاد کرده اند. استقلال فدرال رزرو عامل مهمی برای ثبات اقتصادی آمریکا به شمار می رود.

ترامپ افزود: اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده ادامه دهد، از انتقاد از سیاست های پولی آن خودداری نخواهم کرد.

 

پس از اظهارات ترامپ شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا با کاهش روبرو شد. ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی کاهش یافته است.

ترامپ گفت: سایر کشورها در جریان مذاکرات سخت تجاری از سیاست های بانک های مرکزی خود  نفع می برند ولی آمریکا از حمایت های فدرال رزرو برخوردار نیست.

 

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان 2018 نیز دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

 

نرخ تورم آمریکا در ماه جولای به 2.9 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 6 سال اخیر است و نرخ بیکاری نیز به 3.9 درصد کاهش یافته که این پایین ترین سطح در 20 سال گذشته به شمار می رود.

 

ترامپ اظهار داشت: چین و اتحادیه اروپا عمدا ارزش یوان و یورو را دستکاری می کنند تا بتوانند تعرفه های تجاری اعمال شده از سوی آمریکا را جبران کنند.

ارزش دلار در برابر یوان از ابتدای امسال تاکنون 5.35 درصد افزایش داشته است. ارزش یورو در برابر دلار نیز در این مدت 4.3 درصد کاهش یافته است.

 

ترامپ بارها گفته است که کاهش کسری تجاری آمریکا یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی اش خواهد بود.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا ماه گذشته تاکید کرد که حفظ استقلال بانک مرکزی آمریکا از مسائل سیاسی یک اولویت دیرینه بوده است.

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics