تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لاهوتی: تیم اقتصادی فعلی نمی‌تواند بحران‌های به وجود آمده را مدیریت کند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی فعلی توان مدیریت بحران‌های اقتصادی کشور را ندارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان موافق استیضاح گفت: من شخصیت حقیقی آقای کرباسیان را بسیار قابل احترام می‌دانم، اما به دلیل رسالت ملی و دغدغه‌ها باید با استیضاح موافقت می‌کردم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه خطاب به پزشکیان گفت: من در صداقت، پاکی و درستی شما شک ندارم و ارادتمند شما هستم، ولی در طول همین ۴۰ سال ما همه مسائل اقتصادی را به دشمن گره زدیم.

البته ما مدیران دولتی را مدیران خوبی می‌دانیم ولی در شرایط بحرانی که دنیا علیه ما اتاق جنگ تشکیل داده باید ما هم تیم‌مان مشخص شود در حالی که من تیم اقتصادی فعلی را یک تیم قوی نمی‌دانم.

 

لاهوتی ادامه داد: از شهریورماه ۹۶ تا شهریورماه ۹۷ تورم نقطه به نقطه ۴.۹ بوده و معنایش این است که تورم به ۶۰ درصد می‌رسد.

 

وی بی‌ثباتی در بازار ارز را از دیگر نقاط ضعف اقتصاد عنوان و اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان به جیب افرادی ریخته شده که ثبت سفارش کرده‌اند. همچنین ۱۸۰ میلیون دلار در یکی از استان‌های غربی ثبت سفارش صورت گرفته است.

 

لاهوتی با طرح این سوال که آیا ۱۲.۵ میلیارد دلار قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات صورت گرفته یا توسط کولبران قاچاق شده است، افزود: از ۶۸۰۰ خودرویی که در زمان هک شدن سایت ثبت شده‌اند ۱۰۰۰ خودرو از گمرکات شما ترخیص شده است.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: وزیر اقتصاد باید به عنوان رییس مجمع بانک‌ها نابه‌سامانی در بانک‌ها را پاسخ‌گو باشد، همه ما معتقدیم مالیات راهی است که کشور از این راه اداره می‌شود و همه باید به دولت کمک کنیم ولی مالیات بر ارزش افزوده به طور مضاعف وصول می‌شود. شما یک بار از تولیدکننده، یک بار از مصرف‌کننده و یک بار از عمده فروش مالیات می‌گیرید و انتظار دارید تولیدکننده قدرت رقابت با کالای خارجی داشته باشد.

 

لاهوتی با بیان این که تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند بحران به وجود آمده را مدیریت کند، اضافه کرد: وزیر اقتصاد مسئولیت مستقیم واگذاری اموال دولت را دارد و باید در این رابطه هم پاسخگو باشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics