تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یک محصول دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی رونمایی شد

با حضور وزیر بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از نخستین دستگاه HPLC تولید داخل (کروماتوگرافی مایع با بازده بالا) که دستگاهی با قابلیت جداسازی، شناسایی و مقدارسنجی اجزای یک ترکیب بوده و دارای پمپ گرادیان چهار حلاله است، رونمایی شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، استفاده از بهترین قطعات و صرف دقت فراوان در ساخت قطعات مختلف موجب شده تا این دستگاه در عمل از طول عمر زیاد و صحت و دقت فوق العاده‌ای برخوردار باشد، به طوری که می‌توان آن را با تولیدات شرکت‌های مشهور دنیا مقایسه کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این محصول اولین نمونه ایرانی از دستگاه HPLC است که حاصل کار و تلاش گروهی از محققان بوده و ساخت آن، حدود چهار سال زمان برده است. همچنین این دستگاه در دو مدل با پمپ چهار حلاله و تک حلاله ساخته شده و در جداسازی مواد و غلظت در آزمایشگاه‌های تشخیصی، صنایع داروسازی، کشاورزی، شیمی، نفت و گاز کاربرد دارد و قیمت تمام‌شده آن حدود 150 میلیون تومان بوده که یک سوم تا نصف قیمت نمونه‌های خارجی‌اش است.

 

بر اساس اعلام وبدا، کروماتوگرافی مایع با بازده بالا (HPLC)، یک تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که نقش عمده‌ای در عدم خروج ارز از کشور برای خرید دستگاه‌های مشابه خارجی دارد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics