تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت این روزهای ارز مسافرتی چند است ؟

مسافران دیگر نمی توانند برای تهیه ارز روی ارزهای ارزان قیمت حساب باز کنند. این روزها بعد از اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی، ارزهای خدماتی، قیمتی هم تراز تا بازار آزاد پیدا کرده اند و امروز قیمت آنها تا ۱۰,۹۰۰ تومان نیز بالا رفته است.

 

امروز بازار ارز مثل چند روز پیش پر رفت و آمد بود. نرخ ها چندان رو به رشد نبود اما همچنان گرانی روز گذشته اثر خود را در بازار حفظ کرده بود. قیمت دلار که سه شنبه تا ۱۱,۱۰۰ تومان بالا رفته بود امروز بین ۱۰,۸۵۰ تا ۱۱,۰۰۰ تومان (یورو تا ۱۲,۹۰۰ تومان) معامله شد. این قیمت بالا همچنین شامل صرافی هایی می شد که در چهارچوب ضوابط بانک مرکزی ارز ارایه می کنند و نرخ های شان تفاوت چندانی با بازار آزاد ندارد، آنها نیز دلار را به قیمت ۱۰,۸۰۰ تومان می خرند و به قیمت ۱۰,۹۰۰ تومان می فروشند، قیمت خرید یورو نیز ۱۲,۸۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۲,۹۰۰ تومان است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در حالی این قیمت ها در بازار وجود دارد که قرار بود در بسته جدید ارزی، با شروع رسمی فعالیت صرافی ها در بازار آزاد، فروش ارز در ۲۳ گروه و با دریافت مدرک انجام شود که ارز مسافرتی نیز یکی از این گروه ها بود. در این بسته جدید ارزی، قرار بر این شد که نرخ ارزهای خدماتی یک درصد بالاتر از نرخ معامله در بازار ثانویه از سوی صرافی ها باشد؛ اما این قرار هیچ گاه انجام نشد و قیمت دلار تفاوت چندانی با بازار آزاد پیدا نکرد.  

 

تمام این عوامل در کنار هم باعث شد تا ارز مسافرتی امروز هم‌قیمت با بازار آزاد ارایه شود. این مساله شرایطی را به وجود آورده است که اغلب مسافران برای شان فرقی نمی کند که از صرافی و با ارایه مدرک ارز بخرند یا از بازار آزاد اقدام به خرید ارز کنند. آنها می گویند این نبود اختلاف قیمت حداقل باعث می شود که مجبور نشوند در صف های طولانی مدت صرافی ها وقت بگذرانند و به راحتی از کانال صرافی های آشنا و دلالان ارز، مورد نیازشان را تهیه کنند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics