تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جوانان در بنگاه‌های کسب و کار

معاون وزیر کار گفت: در برنامه ششم تعهد شده برای یک میلیون جوان فارغ‌التحصیل از مشوق‌های کارفرمایی استفاده شود که معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جوانان در بنگاه‌های کسب و کار یکی از آنهاست.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری در نشست تخصصی «برجام، اقتصاد مقاومتی: سرمایه‌گذاری و اشتغال و کار آفرینی» که عصر امروز در محل سالن هفده شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه در برنامه ششم تعهد شده برای یک میلیون جوان فارغ‌التحصیل از مشوق‌های کارفرمایی استفاده شود، گفت: آنچه از آثار برجام می‌بینیم می‌تواند ادامه پیدا کند و تاثیر مثبت برجام و اقتصاد مقاومتی به‌صورت  هم‌افزایانه است به صورتی که می‌تواند بخش بزرگی از اقتصاد کشور را پوشش دهد.

وی بهترین دستاورد برجام را  بزرگ‌شدن کیک اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: با دستاورهای برجام می‌توانیم رسته‌های اقتصادی را به سمت اقتصاد محلی و پس از آن به سمت اقتصاد جهانی سوق دهیم.

منصوری با اشاره به اینکه با تمرکز بر IT می‌توانیم افزایش سهم کشور از اقتصاد جهانی را افزایش دهیم، گفت: می‌شود زمینه سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کرد و همکاری‌هایی که با برندهای جهانی و منطقه ای وجود دارد  نشان می‌دهد هم در رشته‌های جدید مانند IT و هم در رشته‌های قدیمی مثل پوشاک می‌توان از ظرفیت خوب سرمایه‌گذاری با شرکای خارجی استفاده کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ادامه داد: امیدوارم جهت‌گیری اقتصاد را به سمت دانش‌بنیان کردن ببریم  و جهت‌دهی به مهارت افزایی مبتنی بر نیازها را درست هدایت کنیم . در این مسیر از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای استفاده می‌کنیم.

وی مشارکت مردم در تولیدات اقتصادی را ضروری عنوان کرد و گفت: از یکسو بزرگ کردن اقتصاد در عرصه جهانی و از سوی دیگر بردن اقتصاد به مناطق به مشارکت مردم کمک می کند و همچنین توجه به گروه‌های خاص و افزایش مشارکت آنها در تولید اقتصادی نیز مورد نیاز است که زمینه‌های آن از طریق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

 

منبع خبر: http://tnews.ir, تی نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics