تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرح تحول سلامت برای مردم به ویژه مستضعفان ملموس است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از موفق ترین برنامه های دولت یازدهم یاد کرد و افزود: ۲۵ سال پیش خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان فرمودند که وقتی فردی بیمار شد نباید دغدغه ای غیر از بیماری داشته باشد و این توصیه ارزشمند ایشان بعد از گذشت سالها در دولت یازدهم محقق شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری در نخستین جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی در مدیریت منابع و مصارف، اظهار داشت: از دیدگاه بسیاری از افراد، طرح تحول سلامت موفق ترین طرح دولت یازدهم بوده است چون خدمات و برکات آن برای مردم به ویژه اقشار محروم و مستضعف جامعه، ملموس بوده و آنها توانسته اند با هزینه های کم، خدمات درمانی مناسبی را دریافت کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تصریح کرد: متاسفانه به علت کارشکنی تیم اقتصادی دولت، طرح تحول سلامت با مشکلاتی روبرو شده و منابع مالی بیمه ها کافی نیست و به همین دلیل، محدودیت هایی را برای بیمارستانها به وجود آورده است که این زیبنده طرحی که افتخار دولت به حساب می آید و مورد اقبال مسئولان و مردم قرار گرفته، نیست.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر لاریجانی همواره از حامیان جدی طرح تحول سلامت بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده است، افزود: نگرانی های بسیاری به ویژه در حوزه تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و جلسات زیادی در این مورد برگزار کرده ایم و بنده از رییس مجلس درخواست کرده ام تا جلسه ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک، سازمان تامین اجتماعی، کمیسیون بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود و ایشان، دغدغه های تامین دارو و تجهیزات پزشکی را به این دستگاه ها، یادآوری کنند.

 

وی اضافه کرد: رییس مجلس می تواند هماهنگی بیشتری بین دستگاه های اجرایی در جهت رفع دغدغه های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کند و مجلس نیز در مقابل وزرای کم کار، کوتاه نمی آید.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ارز مورد نیاز برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، به موقع اختصاص پیدا نمی کند و تامین آنها، یکی از نگرانی های موجود است.

 

دکتر شهریاری اضافه کرد: اگر برخی تجهیزات پزشکی با ارز آزاد به کشور وارد شود، برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست، چون قیمت یک دستگاه ام آر آی با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۹ میلیارد تومان و با ارز آزاد حدود ۲۴ میلیارد تومان است و در این صورت، بخش خصوصی دچار مشکل می شود که با سیاست خصوصی سازی و برون سپاری خدمات، در اتضاد است و تقاضای ما این است که کل تجهیزات پزشکی در اولویت اول اختصاص ارز قرار بگیرند.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم اجرای قانون برنامه ششم توسعه، گفت: اجرای سیستم ارجاع، نزدیک ترین راه به عدالت در سلامت است اما به علت محدودیت هایی که ایجاد می کند، رضایتمندی مردم را به همراه نخواهد داشت، اما به دلیل محدودیت منابع، راهی غیر از استقرار نظام ارجاع، پزشک خانواده و اجرای سطح بندی نداریم.

 

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور ضمن تقدیر از روسای بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: روسای بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در شرایط کنونی، تحت فشارهای جدی هستند.

 

وی یادآور شد: از وزیر بهداشت به دلیل حضور میدانی در بین مردم و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی کشور تشکر می کنم چون همواره بین گزارش های ارائه شده و واقعیت، فاصله وجود دارد.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پرهیز پزشکان از تجویز داروهای خارج از فهرست دارویی کشور، گفت: پزشکان باید داروهای فهرست دارویی کشور را برای بیماران تجویز کنند تا بیماران دچار سردرگمی و دردسر نشوند و به آنها دسترسی داشته باشند، اما این فهرست باید توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه ها و سازمان نظام پزشکی در اختیار پزشکان قرار گیرد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics