تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جذب ۱۶ هزار کارورز در سال ۹۶

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب ۱۶ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در طرح کارورزی طی سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مجموعه‌های تابعه این وزارتخانه اظهار کرد: تثبیت اشتغال یکی از اهداف و برنامه‌های وزارت کار است و طرح کارآموزی، کارورزی، اشتغال روستایی و حمایت از بنگاه‌های تولیدی یکی از وظایفی است که به‌صورت شبانه‌روزی دنبال می‌کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در پاسخ به سوالی درباره خط فقر پنج میلیون تومانی که مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده بود، گفت: یکی از برنامه‌های ما در وزارت رفاه، ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی قوی است. وقتی برای ۲۵ میلیون معلول در کشور برنامه داریم، باید بدانیم خط فقر هم چقدر است؟ البته هیچ آمار و ارقام مستندی در کشور وجود ندارد که خط فقر پنج میلیون تومان است و مرکز پژوهشهای مجلس مطالعات خود را منتشر می‌کند. مبنای ما برای مستندات هم مرکز آمار ایران و بانک مرکزی است که شاخص‌ها را اعلام می‌کنند.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه با تبریک آغاز هفته تعاون به تعاونگران خلاق کشور اظهار کرد: برای آنکه شرایط شکوفایی این بخش از اقتصاد به وجود آید، باید پیوند بین بخش دولتی و بخش تعاونی برقرار شود.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه بخش تعاون از جمله ارکان اقتصادی کشور است و توسعه و ترویج تعاونی‌ها در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد، گفت: با وجود آنکه هم اکنون ۱۸ میلیون شاغل در بخش تعاون داریم ولی هنوز سهم بری تعاون در اقتصاد ملی پایین است لذا برای آنکه تاکید و توصیه مقام معظم رهبری در تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون محقق شود، لازم است به سمت برقراری پیوند میان بخش دولتی و تعاونی برویم.

 

وی در پاسخ به سوال ایسنا، درباره طرح کارورزی و آخرین آمار جذب کارورزان گفت: تاکنون ۳۶۷ هزار کارورز در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند که ۱۴۱ هزار نفر واجد شرایط هستند و ۲۶ هزار واحد پذیرنده نیز به‌عنوان بنگاه اقتصادی در مرحله ثبت نام یا جذب کارورز قرار دارند.

 

محسنی بندپی از استان‌های ایلام، کرمان و هرمزگان به عنوان استان‌های دارای بهترین وضعیت و بالاترین آمار جذب کارورز نام برد و گفت: در بحث اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی نیز ۱۰۱ هزار طرح ثبت شده و ۳۶۷ هزار فرصت شغلی به وجود آمده است.

 

به گفته سرپرست وزارت کار در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۶ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در طرح کارورزی جذب بازار کار شده‌اند.‌ وی درعین حال در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه فراخوان عمومی برای انتصابات افراد در زیرمجموعه‌های وزارت کار،‌ گفت: در نشستی که با مدیران صندوق‌ها صورت دادیم، در نظر گرفتیم که انتخاب افراد بر اساس فراخوان انجام گیرد و همه کسانی که دارای ویژگی‌های عمومی تصدی‌گری پست باشند، از طریق فراخوان عمومی معرفی و جذب شوند. ما می‌خواهیم مردم اعتماد کنند و بدانند که ظرفیت‌های ناشناخته‌ای که در کشور وجود دارند، شناسایی و به کار گرفته می‌شوند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

محسنی بندپی، درباره خروج وزارت کار از بنگاه‌داری، گفت: سیاست دولت کاهش تصدی‌گری و بنگاه‌داری است تا بتواند از بنگاه‌هایی که ضررده و زیان‌ده هستند، حمایت و از منافع کارگران حفاظت کند. در حال حاضر رصد بنگاه‌ها را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم تا بنگاه‌ها را به لحاظ صندوق بیمه بیکاری و تامین مواد اولیه مورد حمایت قرار بدهیم.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبارزه با فقر و ایجاد عدالت اجتماعی، توسعه اشتغال در ابعاد مختلف، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پایداری صندوق‌ها راز جمله راهبردهای دولت تدبیر و امید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: در راستای راهبرد اول دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا شرایطی فراهم کند، افرادی که از حداقل معیشت برخوردارند، مورد حمایت قرار گیرند و افزایش مستمری کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و بهزیستی در این زمینه صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: شاید تا سال ۹۶، وزارتخانه‌ای محوریت و تولیت اشتغال را برعهده نگرفته بود ولی از سال ۹۶ به بعد به پیشنهاد وزارت کار در بسیاری از محورهای اشتغال این وزارتخانه تولیت را پذیرفته است و طرح اشتغال فراگیر، طرح تکاپو، طرح اشتغال روستایی و کارروزی از جمله طرح‌هایی است که وزارت کار به اجرا در آورده است. در طرح اشتغال روستایی و عشایری، طرح تکاپو ، ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی،‌ پست بانک و صندوق کارآفرینی امید عاملیت توزیع و تخصیص این منابع را برعهده دارند.

 

محسنی بندپی، تقویت بخش تعاون را به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: وزارت تعاون تمام اهتمام خود را برای توسعه تعاونی‌ها و تحقق سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی به کار گرفته است.

 

به گفته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بحث پایداری صندوق‌ها، وزارت کار تلاش کرده از بنگاه‌داری غیرسودده بپرهیزد و از ظرفیت صندوق‌ها برای ارتقای خدمات سلامت و حمایت از کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان استفاده کند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics