تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عجیب‌ترین شغل‌های جهان که این روزها در ایران باب شده‌اند

مشاغل عجیب و غریب دنیا کم نیستند. اما در میان همان مشاغل عجیب هم باید به چند مورد اشاره‌ای ویژه داشته باشیم که اصولا روی ترکیب «عجیب و غریب» را سفید کرده‌اند. آنچه در پی می‌آید نگاهی است به همین مشاغل.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از روزنامه فرهیختگان برخی مشاغل عجیب وغریب این روز ها در ایران باب شده اند و در صفحه نیاز مندی روزنامه به چشم میخورند.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 


 

پیچیدن عمامه به زیباترین شکل
در آگهی‌ که این روز‌ها در صفحات مجازی دست‌به‌دست می‌شود، نوشته شده است: «با عرض سلام خدمت روحانیت معزز، پیچیدن عمامه متنوع در طرح‌های مختلف (متناسب با سلیقه شما) پذیرفته می‌شود.» با شماره‌ای که ذیل این آگهی درج شده بود، تماس گرفتیم. مبلغ بستن عمامه از ۴۵ تومان شروع می‌شود و نسبت به مدلی که انتخاب کنید قیمت این کار تا ۸۰ تومان هم اضافه می‌شود. البته خود بحث عمامه (نوع جنس، متراژ و...) هم بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد

 

دادزن‌
دادزن‌ها که برای مغازه‌ها مشتری جمع می‌کنند در مشهد بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در روز پول می‌گیرند. برخی حقوق ثابت دارند و مابقی به صورت درصدی هستند و هر چه مشتری بیشتری بیاید پول بیشتری کاسب می‌شوند.

 

 شهادت دهنده در دادگاه‌!
اگر به دادگاه سری زده باشید، به‌ویژه دادگاه‌های خانواده می‌بینید افرادی هستند که جلوی دادگاه‌ها ایستاده‌اند و زیر لب می‌گویند: «شاهد، شاهد طلاق، داور طلاق، شاهد اعسار، شهادت می‌دهم و...» به درست و غلط بودن این شغل و اینکه درآمد این شغل حلال است یا خیر، کاری نداریم. قیمت هر شهادت در دادگاه چیزی حدود ۵۰ تا ۷۰ تومان است.

 

پارکینگ بر پول بگیر!
پارک در محل‌هایی مثل جلوی شیر‌های آتش‌نشانی ممنوع است، برخی افراد که عجله دارند خواسته یا ناخواسته در این محل‌ها پارک می‌کنند. افرادی هستند که کمین می‌کنند و وقتی راننده رفت، با جرثقیل تماس می‌گیرند تا ماشین از آن محل به پارکینگ انتقال داده شود. راننده که به محل پارک ماشین برمی‌گردد و متوجه می‌شود ماشینش نیست، جلو می‌آیند و می‌گویند: «ماشین را جرثقیل برد، بیا با موتور به محل پارکینگ ببرمت» و هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ تومان برای این کار از راننده می‌گیرند!

 

 دست جلوی پلاک بگیر!
این افراد برای ورود متخلفین به طرح ترافیک، با گرفتن حدود ۲۰ تا ۵۰ تومان، دست خود را جلوی پلاک ماشین میگیرند تا دوربین کنترل ترافیک نتواند پلاک شما را ثبت کند.

 

گریه کن!
شفل این افراد، تدارک دیدن و مهیا کردن افراد برای حضور در همایش‌ها، مراسم ختم و عروسی و... است و می‌توانند سالن یک همایش را با ظرفیتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر پرکنند و به ازای افرادی که در این مراسم حضور دارند، سرویس ایاب و ذهاب، یک وعده غذا و حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان مطالبه می‌کنند که قبل از ورود به سالن این مبلغ باید به افراد پرداخت شود. حق‌الزحمه خودش هم برای هر مراسم چیزی حدود سه تا پنج میلیون تومان است.

 

 فروش نوبت در صف تعویض پلاک
این افراد صبح زود می‌روند در صف تعویض پلاک نوبت می‌گیرند و بعد که صف طولانی شد به افرادی که عجله دارند، جایشان را می‌فروشند! هزینه فروش نوبت هم بستگی به مدل ماشین دارد. به‌عنوان مثال در بازدیدی که ما از این خرید و فروش نوبت داشتیم قیمت برای پژو ۲۰۶، ۸۰ تومان و برای یک هیوندا ۱۶۰ تومان بود، آقایی می‌گفت: هفته پیش یک BMW که خیلی هم عجله داشت نوبتی را به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از فلان آقا خرید.

 

 اجاره پکیج و ژنراتور
پس از ساخت‌وساز، تا برخی المان‌های مهندسی در ساختمان نباشد پایان کار نمیدهند. اما برخی کارفرما‌ها تمایلی به اینکه این وسایل را برای خانه تهیه کنند ندارند. برخی مغازه‌دار‌ها پکیج و ژنراتور کرایه می‌دهند

 

 پارکبان‌های تقلبی
افرادی بدون آنکه هیچ وابستگی‌ای به شهرداری داشته باشند لباس پارکبان می‌پوشند و از خیابان خدا پول زور می‌گیرند و گویا حتی قانون حریف آن‌ها نمی‌شود؛ چراکه نمی‌توان جرمی برای آن‌ها نوشت تنها از این خیابان به خیابان دیگر می‌روند.

 

 قلیان موتوری
قلیان چاق‌کن شغلی است که این روز‌ها حتی اگر درکنار ساحل هم قدم بزنید برای خودش کاسبی دارد. سرویس تحویل آن مقابل در منزل هزینه‌ای بین ۶۰ تا ۸۰ تومان دارد.

 

منبع خبر: روزنامه فرهیختگان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics