تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گروه مقابله با حمله های سایبری در تهرشان شکل می گیرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: هسته اولیه تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های استانی ایجاد می شود تا با محوریت مرکز ماهر تعامل لازم را برای مقابله با رخدادهای امنیتی و حملات سایبری انجام دهد.

 

 

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران در جلسه توسعه دولت الکترونیکی در این استان اظهار داشت: ایجاد مراکز اشتراک و تبادل اطلاعات میان دستگاهی (آی.ایکسIX )از اقدام های درحال پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


به گفته وی، اکنون اتصال تعدادی از دستگاه های اجرایی استان تهران به مرکز ملی تبادل اطلاعات برقرار شده و براین اساس استان تهران در شاخص های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) رتبه نخست کشور را دارد.


رضایی ادامه داد: سال گذشته با استفاده از مرکز ملی تبادل اطلاعات جی.اس.بی (GSB) بالغ بر 103 میلیون تراکنش و استعلام بین دستگاهی در کل کشور انجام شد که با اتصال سایر دستگاه ها و سرویس های قابل ارائه پیش بینی می شود این عدد امسال به بیش از 200 میلیون تراکنش برسد.  حملات سایبری با هدف از کار انداختن سیستم های رایانه ای و اطلاعاتی کشور هدف (دشمن) برای حداکثر سازی آسیب با حداقل هزینه و امکانات انجام می شود.

 

اتصال به دولت الکترونیک را جدی بگیرید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: تنها راه ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد و رانت تحقق دولت الکترونیکی است و کاهش هزینه های دولت و مردم، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، کاهش مدت زمان دریافت خدمت و در نهایت رفاه و آسایش مردم از جمله مزایای آن به شمار می رود.


رضایی اظهار داشت: با توجه به ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیکی استانی توسط وزارت ارتباطات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) دستگاه های دولتی این استان باید برای اتصال به این پورتال و بارگذاری خدمات الکترونیکی خود جدیت داشته باشند.


وی یادآور شد: زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی و تولید محتوای بومی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است و دستگاه های دولتی و حاکمیتی باید تلاش کنند با استفاده از این ظرفیت های ایجاد شده در بخش زیرساخت شبکه و خدمات به وظیفه و تکالیف خود بخصوص قانون برنامه ششم جامه عمل به پوشانند زیرا دستگاه ها موظفند سالانه 12.5 درصد از مراجعه حضوری مردم را کاهش دهند.


دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارائه خدمت به موقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهم ترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics