تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش کلاهبرداری های تلفنی در یزد/سوءاستفاده کلاهبرداران از نام برنامه های تلوزیونی پرطرفدار

محمد حسین رحیمی زاده از افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی با سوءاستفاده از نام برنامه‌های تلویزیونی پرطرفدار در یزد خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر کلاهبرداری تلفنی در یزد افزایش‌یافته است، گفت: کلاهبرداری از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی و مجاب کردن افراد به انتقال وجه از طریق عابر بانک اخیراً در یزد افزایش‌یافته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

وی افزود: علیرغم هشدار‌های که پلیس و مجموعه دادگستری به مردم در خصوص این موضوع دادند و همچنین نصب برچسب‌های اطلاع‌رسانی در کنار عابر بانک‌ها متأسفانه مردم دقت لازم را ندارند و با تماس‌های تلفنی که تحت عنوان برنامه‌های مختلف پرطرفدار از طرف کلاهبرداران با آن‌ها می‌شود با لطایف‌الحیل مجاب شده و اقدام به انتقال وجه به حساب‌های نامعلومی می‌کنند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: بدون شک توجه کردن به تماس‌ها و پیامک‌های مشکوکی که از طرف افراد ناشناس برای افراد ارسال می‌شود اشتباه بزرگی است؛ چراکه این افراد با بهره‌گیری از متد‌های روانشناسی و مجاب کردن فرد زمینه سوءاستفاده مالی از افراد مختلف را فراهم می‌کنند.

 

رحیمی‌زاده تصریح کرد: کلاهبرداران سعی می‌کنند زمانی را برای کلاهبرداری انتخاب کنند که یا روز تعطیل و یا در پایان روز کاری باشد تا دسترسی افراد به بانک برای مسدود کردن حساب و جلوگیری از ادامه سوءاستفاده محدود باشد.

 

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در کلاهبرداری‌های صورت گرفته کلاهبرداران با معرفی خود از طرف برنامه‌های پرطرفدار رادیویی و تلویزیونی و پخش کلیپ یا صدا‌های مرتبط با آن برنامه سعی در مجاب کردن افراد دارند.

 

وی اذعان کرد: کلاهبرداران هرروز خود را با روش‌های جدید به‌روز می‌کنند تا بتوانند به روند سوءاستفاده خود ادامه دهند. به مردم عزیز و فهیم استان یزد هشدار داده می‌شود تا به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و یا تماس تلفنی که از طرف افراد ناشناس گرفته می‌شود توجه نکنند و از مراجعه به عابر بانک و انتقال وجه به سایر حساب‌ها خودداری کنند.

 

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: کلاهبرداری‌هایی از این قبیل روزبه‌روز در حال افزایش است و افراد زیادی از این طریق متضرر می‌شوند که در این زمینه مردم باید بیش‌ازپیش هوشیار بوده و توصیه و هشدار‌های پلیس توجه کنند.

 

منبع خبر: خبرگزاری میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics