تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گردشگر خارجی از بناهای تاریخی قزوین دیدن کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9800 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده اند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا محمد علی حضرتی ها گفت: در سال جاری همچنین پنج هزار و 960 تن از گردشگران خارجی که بیشتر آنان اروپایی بوده اند، در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی استان قزوین اقامت کرده اند. 

 

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی یادآور شد: سال گذشته نیز در مجموع 12 هزار و 600 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی قزوین بازدید کرده بودند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: پارسال نیز هفت هزار و 520 گردشگر خارجی از خدمات اماکن اقامتی این استان بهره مند شدند. 


حضرتی ها با بیان اینکه قزوین با آثار متنوع خود همچون امامزاده ها، آب انبارها، مساجد و مدارس تاریخی، حمام های قدیمی، کلیساها و دروازه ها و عمارت ها می تواند پذیرای گردشگران خارجی بیشتری باشد، اظهار داشت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی در حال برنامه ریزی و تدارک هستیم. 


وی همچنین به آثار تاریخی قزوین که بیشتر مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: دولتخانه صفوی (کاخ چهلستون و سردرب عالی قاپو)، سرای سعدالسلطنه، مسجد جامع عتیق، مسجد مدرسه سردار، آب انبار سردار، حسینیه امینی ها، خانه یزدی ها، آرامگاه حمد الله مستوفی و قلعه حسن صباح الموت از جمله این آثار به شمار می روند. استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را داراست با این وجود از یک هزار و 346 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی برخوردار است. 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics