تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سود سهام عدالت, یارانه و سوبسید و درامد خانواده: مروری بر آخرین رخدادها

هدف از ارتقای سوادمالی در جامعه فقط کسب ثروت و یا بهتر بگوییم ثروت اندوزی نیست. یکی از مهمترین ارکان سوادمالی «بخشش» (give) است. بی شک هوش مالی و سوادمالی ما باید در بهبود زندگی خودمان و خانواده ما تاثیری مستقیم داشته باشد اما این همه آن چیزی نیست که باید باشد. بخشیدن یک مهارت بسیار مهم است که بهتر است فرزندانمان در سنین پایین آن را یاد بگیرند. آن‌ها باید یاد بگیرند که چگونه بی هیچ چشم داشتی با دیگران مهربان باشند. شاید جالب باشد که بدانید همین مهارت ساده اما مهم اعتماد به نفس آنها را نیز در بزرگسالی بالا برده و احساس مفید بودن در جامعه را به آنها القا می‌کند. آن‌ها از طریق بخشش پول خود، بی آنکه خود بدانند احساس رضایت درونی کسب می‌کنند. البته از دولتمردان هم جز این انتظار نمی رود، در سطح دولت هم نیز باید بخشش و کمک به افرادبی بضاعت و ضعیف تر صورت بگیرد تا کل جامعه به شکلی همگن به سمت «رفاه مالی» و «رفاه ذهنی» گام بردارد. یارانه یا سوبسید شکلی از اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه. دولت ها سعی دارند تا رفاه اجتماعی را افزایش دهند یارانه ها یکی از اقداماتی اند که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته اند برخی از انها عبارتند از؛ یارانه بخش انرژی و سوخت، یارانه دارویی، سبد معیشت و... حتی سهام عدالت نیز نوعی یارانه تلقی می شود بدین صورت که بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر با قیمت بسیار پایین فروخته می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با یارانه ها و سهام عدالت پرداخته و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است.. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با یارانه ها و سهام عدالت قرار گرفته و با افزایش دانش مالی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/04/16: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/9/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31: 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

 

 

مروری عناوین مهم خبری تا 1397/10/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی ار نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعید میرجلیلی |   1398/05/08 17:57:15   |
0     0
سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.بنا بر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرجلیلی |   1398/05/10 08:44:30   |
0     0
یارانه یا سوبسید شکلی از اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه. دولت ها سعی دارند تا رفاه اجتماعی را افزایش دهند یارانه ها یکی از اقداماتی اند که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته اند برخی از انها عبارتند از؛ یارانه بخش انرژی و سوخت، یارانه دارویی، و ... . سهام عدالت نیز نوعی یارانه تلقی می شود بدین صورت که بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر با قیمت بسیار پایین فروخته می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
nasrinzarehzadeh |   1398/05/11 15:57:07   |
0     0
علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: متأسفانه در مقطعی که ثبت نام در حال اتفاق بود، فریادهای ما به آسمان رفت. اما مسئولان تصمیم گیر وقت کارگران را به عنوان گروهی از جامعه قبول نکردند، امروز ممکن است تعدادی از کارگران در قالب بقیه نوع دیگری از ثبت نام ها مشمول سهام عدالت شدند، اما خود کارگران به عنوان کارگر هیچ وقت در این گروه ها قرار نگرفتند. گروه های مختلف جامعه سهام عدالت دریافت کردند اما بخش عمده ای از کارگران مشمول این طرح نشدند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/14 22:33:54   |
0     0
آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت» در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیئت وزیران شده بود، به تصویب این هیئت رسید. تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1398/05/17 00:19:16   |
0     0
هدف از عرضه سهام عدالت گسترش سهم بخش تعاون در ایران می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1398/05/18 22:38:20   |
0     0
سهام عدالت را می توان نوعی یارانه در نظر گرفت که یک کمک مالی به بخش خاصی از افراد جامعه باشد در جهت رفاه بیش‌تر آنها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/21 23:08:56   |
0     0
سهام عدالت:سبدی از سهام ۴۹ شرکت بیشتر صنعتی ایران است که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، با هدف "توزیع ثروت دولت میان بخش‌های کم درآمد جامعه" آغاز شد. واگذاری در آبان ۱۳۸۵ اعلام شد. این طرح در طول یازده سال اخیر یکی از موضوعات بحث برانگیز اقتصاد ایران بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عبدالحسین عابدنیا |   1398/05/22 13:52:29   |
0     0
یارانه توسط دولت به عنوان کمک به افراد جامعه دردهکهای مختلف تصویب شد وبه عنوان اوردن پول نفت برسرسفره ی مردم ایران مصوب شد ولی متاسفانه با برنامه ریزی های ناقص وغیرمتعارف باعث ایجاد تورم وبالا رفتن قیمتها شدوبابرداشته شدن سوبسید موادنفتی حتی این مبلغ ناچیزجبران بالا رفتن همان قیمت موادنفتی راننموده وباعث خسارات زیادی به مردمی که درکشور ثروتمندی مثل ایران زندگی میکنند شده است .درحالی که مردم عربستان ودیگرکشورهای عربی که ماهانه برابر حقوق سالانه ی یک کارمند ایرانی درماه یارانه دریافت مینمایند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/27 17:27:25   |
0     0
تلاش برای تولید و تأمین زندگی، سیره اولیای دین بوده است. مطالعه سیره پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) همه به روشنی این امر را نشان می‌دهد. سفر تجارتی شخص رسول اکرم قبل از نبوت در تاریخ مشهور است و یا نقل شده است که حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) در طی 25 سال، 26 نخلستان و مزرعه ایجاد کرده‌اند آثار چاه‌هایی که ایشان حفر کردند هنوز در اطراف مدینه وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics